جلوگیری از فرسایش خاک با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه

شش دستگاه کارنده به کشاورزان برتر ایرانشهری واگذار شد، دستگاهی که از فرسایش آبی و بادی جلوگیری کرده و سبب حاصلخیزی خاک، میشود.

 مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: شش دستگاه کارنده به کشاورزان برتر این شهرستان واگذار شد.

مجید فیاضی افزود: برای خرید این تعداد دستگاه بالغ بر ١٢ میلیارد ریال پرداخت شده که ٣٠ درصد آن را وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: دستگاه کشت مستقیم در وضعیت کاری بدون شخم و شخم خورده کاربرد دارد، این دستگاه با قرار دادن بقایای گیاهی در سطح خاک از افزایش آبی و بادی جلوگیری کرده و باعث حاصلخیزی خاک، پایداری تولید و حفظ رطوبت میشود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بذرکار کشت مستقیم برای کشت تمامی انواع بذور به صورت خطی و ردیفی با دقت کاشت بالا مورد استفاده قرار گرفته و قابل تنظیم بودن مقدار بذر برای کشت و امکان قرار دادن کود مورد نیازدر جوار بذرکاشته شده به وسیله این ماشین فراهم می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ایرانشهر هم گفت: استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و روی آوردن به کشاورزی صنعتی باعث رونق تولید در واحد سطح می‌شود.

شه بخش افزود: ایرانشهر با داشتن حدود ٢٠ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح است که توجه بیشتر به این بخش می‌تواند زمینه اشتغال و خودکفایی در منطقه را فراهم کند.

 

برچسب ها: کشاورزی ، مکانیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار