مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

طارم یکی از بزرگترین بانک ژن‌های زیتون خاورمیانه است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: این شهرستان با تولید بیش از ۴۰ درصد از زیتون کشور، یکی از بزرگترین بانک ژن‌های خاورمیانه است.

منوچهر یارمحمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: بر اساس آمارهای موجود، این شهرستان با در نظر گرفتن ژنوتیپ‌ها و ارقام موجود خود بین ایستگاه‌های زیتون کشور، مقام نخست را دارد.

وی با بیان اینکه، زیتون شهرستان طارم از لحاظ کیفیت، مرغوبترین زیتون کشور است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر با توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد بازارهای مختلف فروش زیتون، این محصول به یک عامل مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در شهرستان و استان تبدیل شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه برداشت زیتون از ۲۱ هزار هکتار از باغات طارم از نیمه دوم شهریور جاری آغاز شده است و تا آخر مهرماه ادامه خواهد داشت؛، اضافه کرد: پیش‌بینی میزان برداشت زیتون در حدود ۲۰ هزار تن است.

مدیر جهادکشاورزی طارم بابیان اینکه ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است، ادامه داد: رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد زیر کشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است.

یارمحمدی گفت: ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون بوده که رقم زرد بیشتر از سایر ارقام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.