عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای استان فارس آغاز شد

آئین کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستا‌های رزک، سه چاه، موردک، تشک، اوک بالا، اوک پایین، چاه تیز، گلو براق، نصیرخوانی و چاه انجیر از توابع شهرستان جهرم با حضور نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار جهرم برگزار شد.

علی اکبر میدان شاهی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در این مراسم با بیان اینکه در این عملیات بیش از ۵۵ کیلومتر شبکه گذاری انجام می‌شود که با بهره برداری از آن ۳۵۰ خانوار از این نعمت الهی برخوردار خواهند شد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۶.۶۲ میلیارد تومان است.

او با اشاره به اهمیت تامین انرژی پاک بویژه در روستا‌ها و مناطق محروم و نقش آن در رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست استان اخذ مجوز گازرسانی برای برخی روستا‌ها را دشوار توصیف کرده و عنوان کرد با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته، عملیات گازرسانی به ۱۶۷ روستا با سرانه بالاتر از میزان مصوب شرکت ملی گاز در برنامه این شرکت قرار دارد که با اخذ مجوز از شرکت ملی گاز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و یا در دست اقدام است. 

مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه تصریح کرد: پیرو اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در بخش گاز رسانی به روستاها، از مجموع ۲۵۰۸ روستای مشمول استان، تاکنون ۲۴۳۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که معادل ۹۸ درصد خانوار‌های روستا‌های مشمول است.

این مقام مسئول در پایان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون ۶۹ روستای باقیمانده در دست عملیات گازرسانی است وپیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تمام روستا‌های مشمول استان فارس از نعمت گاز بهره‌مند گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار