افتتاح ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس از طریق ویدئو کنفرانس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس توسط رییس جمهور امروز از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم تاکنون ۹۳ پروژه با ۴۱۱ کلاس درس و اعتبار چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی که با حضور همزمان ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، استاندار کرمانشاه و مدیران ارشد آموزش و پرورش استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت : این ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) آماده بهره برداری است.

وی از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیز مدارس و فضا‌های آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد: تاکنون فقط ۵۵۰ میلیارد ریال برای تجهیزات سیستم گرمایشی مدارس و فضا‌های اداری و آموزشی استان هزینه شده است.

محمدی به عملکرد خوب آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال تحصیلی (۱۴۰۱- ۱۴۰۲) اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته؛ آموزش و پرورش استان کرمانشاه در شاخص‌های بسیاری رتبه اول و برتر کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور امسال؛ از استاندار کرمانشاه خواست در سطح شهرستان‌ها برای تعمیر و نگهداری مدارس و تجهیز آنان، تخصیص حدقل ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی را به این اداره کل در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛ رویکرد اصلی سال تحصیلی جدید را بر اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش مانند سال گذشته با شعار «همه یکصدا، ایران قوی» و «مدرسه قوی، ایران قوی» تربیتی عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش؛ دانش آموزان را اولاد خود می‌داند؛ اصول تربیتی در این رویکرد را بر سه پایه؛ مدرسه محوری، احیای تمام ارکان موثر و اثرگذار بر تربیت دانش آموزان و نقش سپاری به دانش آموزان اعلام کرد.

وی گفت: برای پیاده کردن این اصول بر چند فعالیت مهم باید متمرکز شویم، اول خرد ورزی و خود مراقبتی در قالب جلسات پرسش و پاسخ و گفتگو، دوم؛ تقویت ایمان بر تاکید بر نقش محوری قرآن عترت و نماز، سوم امید آفرینی با معرفی دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای دانش آموزان در قالب اردو راهیان نور و اردو‌های علم و پیشرفت، چهارم تقویت روحیه ایرانی - اسلامی از طریق تشکل‌های مختلف دانش آموزی پنجم ایجاد شور، نشاط و شادابی از طریق برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی بین دانش آموزان .

آمادگی کامل مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی کامل مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سلمان محمدی با اشاره به آمادگی مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: با اجرای خوب پروژه مهر، مدارس استان آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

 وی با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها با حضور کلاس‌اولی‌ها در روز ۲۹ شهریور، گفت: روز اول مهر هم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس استان نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: جشن کودکستانی‌ها هم با حضور نوآموزان پیش‌دبستانی روز ۱۶ مهر در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

محمدی سپس از اجرای نظام رتبه بندی معلمان به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: برای ۳۰ هزار نفر از فرهنگیان استان احکام رتبه بندی صادر شده که اقدام درخوری است.

محمدی تاکید کرد: هرچند رتبه بندی معلم‌ها در اجرا ایراداتی داشت، اما کار بزرگی بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کار رسیدگی به اعتراض معلم‌هایی که به رتبه خود اعتراض داشتند در حال انجام است، به فرهنگیان اطمینان خاطر داد که رتبه استحقاقی خود را دریافت می‌کنند.

محمدی سپس از شیوه جدید جذب معلم در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: اهتمام دولت بر این است تا در شیوه جدید جذب معلم‌ها، هم در فرآیند برگزاری آزمون و هم در انجام مصاحبه‌ها افرادی که شایستگی لازم برای معلم شدن دارند، انتخاب شوند.

محمدی با بیان اینکه سهمیه قابل توجهی برای جذب معلم ابتدایی و استثنایی در مدارس استان گرفته‌ایم، گفت: در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته سهمیه جذب ۸۳۰ نفری را گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۶۳۰ نفر جذب به عنوان معلم مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها داشتیم که هم اکنون در مرحله مصاحبه هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر هم به عنوان مربی پرورشی جذب داشته‌ایم، گفت: در تلاش برای جذب نیرو‌های خدماتی در مدارس هستیم تا دغدغه مدارس را رفع کنیم.

محمدی اشاره‌ای به اعمال ۴۰ درصدی معدل امتحانات نهایی داوطلبان آزمون سراسری داشت و گفت: این اقدام با هدف برگرداندن مرجعیت پذیرش در کنکور سراسری به کتاب‌های درسی انجام گرفته و نقش مهمی در شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار خواهد داشت.

محمدی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی سرانه ورزشی مدارس در قالب طرح شهید سلیمانی، توضیح داد: در قالب این طرح اماکن بلااستفاده مدارس به سالن ورزشی تبدیل شده‌اند و در مدارس پسرانه هم چمن مصنوعی ایجاد شده است.

محمدی اشاره‌ای به اجرای طرح شهید خرازی در جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای ورزش کردن دانش‌آموزان همراه والدینشان داشت و گفت: در این طرح در تابستان امسال روز‌های پنجشنبه مدارس برای ورزش کردن در اختیار مادران و دختران و روز‌های جمعه در اختیار پدران و پسران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ۹۳ پروژه با ۴۱۱ کلاس درس با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان در استان احداث شده، گفت: در طول دو سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان تجهیزات هم برای مدارس استان خریداری شده است.

 وی افزود: در این مدت ۵۵ میلیارد تومان اعتبار صرف تجهیز سیستم گرمایشی مدارس شده و هم اکنون هیچ مدرسه دارای بخاری چکه‌ای و غیراستاندارد در استان نداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یک درخواست از استاندار داشت و گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌های استان در سنوات گذشته خیلی پایین و در حد یک درصد بوده که از حیث تخصیص این اعتبارات استان آخر کشور هستیم و تقاضا داریم این سهم به حداقل ۱۰ درصد برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.