فرسوده بودن ۴۰ دستگاه آمبولانس اورژانس چهارمحال و بختیاری

رییس مرکز اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰ دستگاه آمبولانس اورژانس استان فرسوده است، گفت: ناوگان آمبولانس اورژانس استان نیاز به نوسازی دارد.

محمود شمسی پور به مناسبت روز فوریت‌های پزشکی گفت: هم‌اکنون ۹۱ دستگاه آمبولانس در اورژانس استان فعال است که فرسوده بودن خودرو‌ها از مهمترین مشکلات در استان است.

وی به سخت‌گذر بودن مناطق استان اشاره کرد و تاکید کرد: تجهیز ناوگان امدادی اورژانس به خودرو‌های جدید و کمک دار یک ضرورت است و اورژانس ۱۱۵ استان با کمبود ۱۰۰ تکنسین اورژانس مواجه است و هم‌اکنون ۴۸۰تکنسین اورژانس در استان فعالیت دارند.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه در استان ۵۸ پایگاه امدادی فعال است، گفت: از این تعداد ۳۹ پایگاه جاده‌ای و مابقی پایگاه شهری است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: در استان یک پایگاه امداد هوایی و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی فعال است.

مدیر مرکز اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون هشت پایگاه در شهرکرد، یانچشمه، بروجن، چغاخور، لردگان، ارمند لردگان، چبد کوهرنگ و اردل نیمه‌تمام است که برای تکمیل و تجهیز این مراکز به تخصیص اعتبار و همچنین کمک خیرین نیاز است.

شمسی‌پور افزود: براساس استاندارد ملی برای هر پایگاه ۹نفر نیرو نیاز است که متوسط نیرو در پایگاه‌های اورژانس استان پنج نفر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.