حمل و نقل هوایی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی/ برقراری روزانه پروازهای فرودگاه یاسوج از مهر ماه

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از عملیاتی شدن یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: شرکت هواپیمایی ماهان قول داده تا مهر ماه پروازهای فرودگاه یاسوج روزانه دایر شود.

حمل و نقل هوایی یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی است و از فرودگاه به عنوان زیرساختی مهم برای رشد و توسعه هر نقطه است و بدون داشتن این زیرساخت نمی‌توان به توسعه و پیشرفت یک شهر و استان فکر کرد.

امروزه دیگر هیچ سرمایه‌گذاری را پیدا نمی‌کنید که برای حضور در یک منطقه یا شرکت در یک جلسه و همایش و رویداد اقتصادی هزاران کیلومتر را با خودروی شخصی بپیماید بلکه ترجیح می‌دهد از ظرفیت حمل و نقل هوایی استفاده کند، ظرفیتی که اگر به درستی دیده شود فاصله ۱۲ ساعتی یاسوج تا تهران را به یک ساعت کاهش می‌دهد.

برای استان کهگیلویه و بویراحمد هم که نیازمند به توسعه است فرودگاه و برقراری پروازهای فرودگاه یک ضرورت است، هر چند دو پرواز در هفته این فرودگاه برقرار است اما برای استانی که در زمینه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بهشت سرمایه‌گذاری در جنوب غربی ایران با داشتن پتانسیل‌های عظیم نفت و گاز، طبیعت بکر، آب و سایر ظرفیت‌ها محسوب می‌شود دو پرواز کافی نیست و با این روند توسعه محقق نمی‌شود.

برقرار شدن روزانه پروازهای فرودگاه یاسوج مطالبه همه مردم در استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد است و در مصاحبه‌های مردمی آنها خواستار پیگیری این مهم از سوی مسوولان استانی بودند.

 دایر شدن روزانه پروازهای فرودگاه یاسوج موضوعی است که در گذشته هم مطرح شد اما کاری از پیش نرفت تا اینکه در نشست خبری سفر دور دوم رئیس جمهور به استان، مطالبه یکی از خبرنگارانی از آیت‌الله رئیسی بود و رئیس جمهور دستور داد ظرف ۱۰ روز یک پرواز در روز فرودگاه یاسوج برقرار باشد و یکی از مصوبات سفر هم برقراری روزانه پرواز فرودگاه یاسوج بود.


بیش از یک ماه از مدتی که رییس جمهور برای روزانه شدن پروازهای فرودگاه یاسوج اعلام کرده می‌گذرد اما همچنان پروازهای فرودگاه دو پرواز در هفته است و فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری همچنان از این روند فرودگاه یاسوج گلایه مند هستند.

تهرانچی از فعالان اقتصادی در همین خصوص گفت: قصد داشتیم معامله اقتصادی انجام دهیم اما به دلیل اینکه پرواز فرودگاه برقرار نبود طرف معامله منصرف شد و متحمل ضرر و زیان‌های فراوانی شدیم.

کریمی مدیر اجرایی هتل المپیک گفت: بسیاری از فرصت‌های گردشگری را به دلیل نبود روزانه پروازهای فرودگاه یاسوج از دست دادیم.

عبدالله قبادی رئیس اتاق بازرگانی و محمد امین منوچهری فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی استان هم برقرار نبودن پروازهای فرودگاه به صورت روزانه را به ضرر اقتصاد استان دانستند و اینکه با این شرایط حوزه اقتصادی استان رشد نخواهد کرد و اشتغال و رونقی ایجاد نمی‌شود.


در همین خصوص جهانگیری مدیر فرودگاه یاسوج گفت: تمام زیرساخت‌ها برای برقراری روزانه پروازهای فرودگاه آماده است اما محقق شدن این امر پیگیری مسوولان ارشد استان را می‌طلبد.

سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسوولان استان خصوصا استاندار این موضوع را تلفنی و حضوری از محمدی بخش رئیس سازمان فرودگاه‌های کشور پیگیری می کنند.


وی با بیان اینکه تحریم‌ها موجب شده برخی از هواپیما از ناوگان هوایی کشور خارج شود و کشور با کمبود هواپیما مواجه شود، گفت: یکی از دلایلی که تاکنون مصوبه روزانه شدن پروازهای فرودگاه یاسوج عملیاتی نشده کمبود هواپیما است که توسط سازمان هواپیمایی مطرح شده است که برای ما قابل قبول نیست و همچنان از طریق معاون اجرایی رئیس جمهور و دکتر مخبر معاون اول این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

عسگری خاطرنشان کرد: به مردم استان قول می‌دهیم موضوع برقراری روزانه پروازهای فرودگاه یاسوج را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

اما محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: دستور رئیس جمهور مبنی بر دایر شدن روزانه پروازهای فرودگاه یاسوج هشتم مرداد ماه جاری به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و وزارتخانه آن را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان هواپیمایی کشور مصوبه سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد را به شرکت هواپیمای ماهان ابلاغ کرد و این شرکت متعهد شد پروازهای روزانه از فرودگاه یاسوج به مقصد تهران و برعکس را برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ماهان قول داده که از مهر ماه پروازهای روزانه فرودگاه یاسوج عملیاتی شود و مردم روزانه از پروازها بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.