قفل واگذاری زمین فرزندآوری در بیرجند کی باز می شود؟

با وجود اینکه واگذاری زمین ویلایی به متقاضیان شهرستان‌های خراسان جنوبی صورت گرفته است هنوز امکان واگذاری زمین ویلایی در بیرجند وجود ندارد.

مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: واگذاری زمین به متقاضیان و واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت در بیرجند به سه صورت انجام می‌شود.

او افزود: متقاضیان می‌توانند یک قطعه زمین را برای دو متقاضی دریافت کنند و یا در سایر شهرستان‌های استان یک زمین ویلایی دریافت کنند.

مودی بیان کرد: همچنین متقاضیان بیرجندی می‌توانند زمین ویلایی در اطراف شهر در مکان‌هایی مثل حاجی آباد، دستگرد چهکند و ... دریافت کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا در سایت ۴۵۰ هکتاری بیرجند که در ادامه سایت زعفرانی است امکان واگذاری زمین داشته باشیم و در این خصوص فردا کمیته فنی در تهران برگزار می‌شود و پیگیر نهایی شدن این مسئله هستیم.

او عنوان کرد: در مورد تسهیلات ساخت نیز بعد از اینکه مبلغ تحصیلات از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون افزایش یافت بانک‌ها اعلام کردند که منابع آن تامین نشده است و پیگیری‌هایی در این مورد در سطح ملی انجام شد تا افزایش متمم تسهیلات را داشته باشیم و قول‌هایی در این مورد داده شد.

مودی اظهار کرد: البته بانک مسکن تاکنون به ۲هزار متقاضی تسهیلات داده است و در حال رایزنی هستیم تا بانک‌های دیگری مثل بانک ملی، ملت، صادرات و تجارت شروع به واگذاری تسهیلات به متقاضیان کند.

سوت قطار ۴ سال  دیگر  در خراسان جنوبی شنیده می‌شود

مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق پیش بینی وزارت راه برنامه راه آهن تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که این در صورتی است که منابع به موقع تامین و جذب شود.

او افزود: برای کل این طرح که از زاهدان شروع می‌شود  یک و ۷ دهم میلیارد یورو اعتبار لازم است و به طور کل این طرح ۶ ایستگاه مسافری دارد که  چهار ایستگاه  در نهبندان،  سربیشه، بیرجند قائن و دو ایستگاه دیگر در گناباد و زابل است.

مودی بیان کرد: دو قطعه ۱۵ و ۱۶ در استان کار ساخت آن تمام شده و باقی قطعات در حال تجهیز هستند  و آغاز تجهیز قطعات و کار ساخت نیاز به اعتبارات زیاد و ماشین آلات و نیروی انسانی زیادی دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲ پیمانکار این طرح بومی و باقی پیمانکاران غیربومی هستند.

او عنوان کرد:  این طرح ۱۲ هزار متر تونل و ۳۲ هزار متر پل دارد و طراحی ۱۶۰ کیلومتر مسیر مسافری با ۱۲۰ کیلومتر سرعت باری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۲:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
طرح زمین فرزند آوری خراسان جنوبی دروغی بیش نیست مسولین ما انگار از جیب باباشون میخوان ببخشن همش زدو بند بخور بخور واسه خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
حق مردم بیرجند هستش که مثله بقیه شهرستان ها زمین ویلایی داده بشه، از مسئولین می خوام تمام تلاششون برای تحقق این مورد انجام بدن و ثانیا فرایند رو تسریع ببخشن، کندی فرایند ما رو خسته و ناامید کرده.