توسعه و تحولات اقتصادی پرداختن به حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی پرداختن به حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است،

عطا اله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی پرداختن به حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال است که در این استان با احداث سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد امید برای خانه‌دارشدن بین اقشار کم، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ثبت نامه اولیه ۲۵ هزار نفر در استان انجام شده که تمامی این افراد تأمین منابع مالی را انجام داده‌اند و در حال حاضر ساخت‌وساز برای ۱۹ هزار واحد در مرحله پی ساختمان قرار دارد.
 
وی افزود: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان ۴۷ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال جاری واحدها آماده تحویل به متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در  اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

اکبری اذعان کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول آفرین بوده به طوری که ضمن رونق بخش تولید در واحدهای صنعتی کوچک با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در نقاط شهری و روستایی استان اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه به‌زودی هزار واحد از واحدهای نهضت ملی مسکن در سایت اول به متقاضیان تحویل داده خواهد شد خاطرنشان کرد: تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان است که به‌صورت ویژه مورد بررسی و نظارت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: مجموعه این فعالیت‌ها و اقدامات سبب شد که امروز سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف از جمله اجرای طرح، پرداخت تسهیلات و همچنین تأمین زمین در رده برتر کشور قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.