مراد صحرایی:

برای ثبت نام اتباع هیچ وجهی نباید دریافت شود + فیلم

وزیر آموزش و پرورش ایران گفت: در مدارس دولتی هیچ وجهی نباید برای ثبت نام اتباع پرداخت شود.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ایران درباره درخواست مدیران مدارس از دانش آموزان اتباع برای پرداخت شهریه مدارس دولتی گفت: در مدارس دولتی هیچ وجهی نباید برای ثبت نام پرداخت شود. 

مراد صحرایی گفت ما وظیفه داریم تا تمام دانش آموزان اتباع که مدارک معتبر اقامتی دارند را در مدارس ثبت نام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ایران درحالی این سخنان را می‌گوید که آموزش پرورش، تهران البرز، اصفهان، کرمان و دیگر ولایت ها در بخشنامه‌ای برای دانش آموزان اتباع از ۵۰۰ هزارتومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شهریه تعیین کرده اند.

برخی شواهد نشان می‌دهد که مدیران مدارس از دانش آموزان اتباع تا ۵، ۷، و ۱۰ میلیون تومان نیز درخواست کردند.

پیش تر دکتر علی حامدی، رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش ایران گفته بود: مبالغی که اعلام شده و دریافت می شود، تصمیمی است که از سوی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گرفته شده که برای دانش آموز اتباع افغانستانی و همچنین ایرانی یکسان بوده و به عنوان کمک های مردمی به مدرسه انجام می شود، که در حساب مدارس باقی خواهد ماند و در جهت کمک به بهبود شرایط آموزشی استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
سلام من چهارتا دانش آموز دارم یکی اول؛ دوم؛ پنجم؛ هفتم؛ واز هر کدام 700هزار هزینه میگیرند درحالی که من این هزینه را ندارم لطفا این وضعیت رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
رحیمه پورابراهیمی
۱۲:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
من اصفهان هستم سه بچه مدرسه ی دارم از کلاس دوم دخترم شهریه گفته 2500000میلیون تومان پسرم کلاس هفتم 1000000تومان دخترم کلاس دهم که ثبت نام نکردن امروز فردا