مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام خبر داد

شناسایی ۱۲۳ مورد فرصت سرمایه گذاری در ایلام

مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام از شناسایی ۱۲۳ مورد فرصت سرمایه گذاری در سامانه مرکز خدمات سرمایه گذاری خبر داد.

جمیل شوهانی، مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام در حاشیه بازدید هئیت سرمایه گذاری شرکت ماهان از ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان‌های مهران و دهلران، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته شرکت ماهان قرار است در حوزه مختلف کشاورزی، صنایع تبدیلی در استان سرمایه گذاری کند.

وی یادآور شد: با تاکید استاندار و با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بازید این هئیت از شهرستان‌های هدف از جمله مهران، دهلران ایوان و سامانه گرمسیری انجام شده است.

شوهانی تصریح کرد: در جریان بازدید یک روزه تیم سرمایه گذاری و مدیران وزارتخانه‌های ذیربط در حوزه منابع آب و آب نیرو و اراضی کشاورزی از سامانه گرمسیری و منطقه ویژه اقتصادی مهران، نیز بازدید و در جریان روند پیشرفت امور قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام با اشاره به اینکه ایلام رتبه پنج کشور در شاخص‌های سرمایه گذاری را دارد، ابراز کرد: این استان در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در رتبه اول قرار دارد.

وی تصریح کرد: در استان ایلام تنها در حوزه نفت گاز (سرمایه گذاری خارجی) بیش از ۲ میلیارد ۷۶۰میلیون دلار و خارج از حوزه نفت گاز نیز بیش از ۱۰۰میلیون دلار سرماهه گذاری شده است.

شوهانی گفت: در این استان ۱۲۳ مورد فرصت سرمایه گذاری در سامانه مرکز خدمات سرمایه گذاری با شناسایی فرصت‌های هر شهرستان به صورت تفکیک بارگذاری شده است.

وی تصریح کرد: عمده این فرصت‌ها در حوزه کشاورزی، صنعت معدن و خدمات ... است و خوشبختانه استاندار و مجموعه مدیران استان با معرفی فرصت‌ها به دنبال توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد با جذب سرمایه گذار هستند.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام گفت: شرکت سرمایه گذاری ماهان پس از بررسی‌های کارشناسی و قوانین و مقررات در بخش‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری منعقد می‌کنند.

شوهانی خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید با مدیر عامل شرکت ماهان توافق شد ۲ پرواز به پرواز‌های هفتگی شرکت هواپیمایی برای استان ایلام اضافه شود و این شرکت در همه ایام هفته به استان پرواز داشته باشد و پیگیر‌های لازم برای پرواز ایلام - مشهد و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.