با دستور رئیس قوه قضاییه؛

مشکلات حقوقی پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی حل شد

با دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان گلستان، مشکلات حقوقی پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی حل شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در طول تصدی در منصب ریاست قوه قضاییه ۲ مرتبه به استان گلستان سفر کرده است.

۲۶ آذر ۱۴۰۰ در اولین سفر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان، موضوعات و مسائل موجود در استان گلستان از جمله «پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس» توسط مسئولان قضایی مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی در خصوص رفع مشکلات آن‌ها صادر شد.

پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس با بیش از ۳۰۰ شاکی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی استان بود که تلاش‌ها برای خروج این پرونده از بن بست در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر آذر ۱۴۰۰ به گلستان آغاز شد.

در این پرونده شاکیان به امید تحویل مغازه در این طرح تفریحی گردشگری سهام خریدند، اما پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال این طرح همچنان نیمه‌کاره مانده بود.

با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و صدور ابلاغ ویژه از ناحیه رئیس قوه قضائیه، قاضی شعبه ۱۰۳ کیفری دو گنبدکاووس، رسیدگی همزمان به جنبه‌های کیفری و حقوقی این پرونده را عهده‌دار شده بود.

با تلاش‌های صورت گرفته از سوی قاضی این شعبه، دادستان شهرستان گنبدکاووس و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان گلستان، بُعد حقوقی این پرونده بسته شد و مسیر برای انجام اقدامات سهامداران برای تکمیل این پروژه را هموار کرد.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در رابطه با این پرونده گفت: با صدور این گزارش اصلاحی که ۱۳ بند دارد، عملاً بُعد اختلافات حقوقی این پرونده با مصالحه طرفین مختومه شد و مسیر برای انجام اقدامات قانونی سهامداران برای تکمیل این پروژه هموار شد.

وی افزود: تمام جزئیات این توافق با نظر وکلای طرفین و طبق موازین قانونی تنظیم شده است تا در آینده مشکل حقوقی در جریان کار به وجود نیاید.

آسیابی گفت: بر اساس مهم‌ترین بند این گزارش اصلاحی، طرفین با یکدیگر به توافق رسیدند هیئتی از خود سهامداران و شرکای این پروژه یک شرکت جدید تأسیس و به ثبت برسانند و به این ترتیب یک هیئت مدیره و شرکت جدید با فرآیند‌ها و تشریفات قانونی برای ساخت و تکمیل این طرح تأسیس می‌شود.

وی ادامه داد: طرفین با یکدیگر توافق کردند با تزریق سرمایه جدید و یا با استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دادگستری استان در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی این پروژه را در کوتاه‌ترین زمان راه اندازی کرده و سبب رونق گردشگری شهرستان گنبدکاووس شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بخش کیفری پرونده همچنان مفتوح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
آقای رئیس قضاییه بنده دوازده سال قبل مسکن مهر ثبت نام کردم پیمانکار مسئول پروژه هر واحد مسکن را به چند نفر فروخته بود با شکایت خریداران به زندان رفت و بعد از چند سال تعلل دادگستری در رسیدگی به پرونده بالاخره متهم که اموال خود را بنام همسر و فرزندانش کرده بود به علت بیماری قلبی فوت کرد و سر بنده و امثال بنده همچنان بی کلاه باقی مانده پول و عمر رفته و مسکن مهری حاصل نشده ! وکلای محترم هم از طرف دیگر به بهانه حق الوکاله جیب ما را خالی کرده اند! باید با این سیستم قضایی به کجا پناه ببریم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
لطفا در باره قاضی دادگاه انقلاب شهر نصرآباد تربت جام به نام قاضی شقایق بسیار تجدید نظر کنید ایشان در حکم دادن بسیار ضعیف عمل می‌کنند و ظاهرا از سواد کافی در پست حساس قضاوت برخوردار نیستند چون اکثر احکام صادره از ایشان مطابق با بندهای قانون نیست و افراط و تفریط در کار زیاد دارند.در حکم و اجرای آن توسط اجرای احکام که به‌ دستور ایشان بایستی انجام بشه که بنده مورد ضرب و جرح یه عده قرار گرفتم اشتباهات فاحشی رخ داده بود که در طی دوسه بار اصلاح گردید.در منطقه نصرآباد که پرونده های قضایی بسیار زیاد هستن بایستی از قضاتی استفاده بشه که هم تجربه زیاد دارند و هم دارای علم قضایی کافی ای برخوردار باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
خدا قوت حاج اقا پس پرونده های مالباختگان بازار سرمایه چی میشه که توسط حقوقی ها به فنا رفته کی رسیدگی میشه منتظریم
آخرین اخبار