افزایش چشمگیر تصادفات موتورسیکلت‌سواران در رده سنی ۶ تا ۱۷ سال

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش تصادفات موتورسواران نوجوان گفت: در خرید موتورسیکلت برای فرزند خود قبل از گرفتن گواهینامه پیش‌قدم نشوید.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آمار مقایسه ای تصادفات رده سنی ۶ تا ۱۷ سال نشان می دهد که متاسفانه یک افزایش چشمگیری را در بحث تصادفات این گروه سنی چه در بحث عابران پیاده و چه در بحث ترک نشین و راننده موتورسیکلت شاهد بودیم. 

وی بیان داشت : اینجاست که زنگ خطر به گوش می رسد و باید خانواده ها در خرید موتورسیکلت برای فرزندان خود تا قبل از اخذ گواهینامه پیش‌قدم نشوند ولی احساس می شود این موضوع خیلی مد نظر خانواده ها قرار نگرفته است.  

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : خرید موتورسیکلت برای فرزندان و کسانی که گواهینامه ندارند باید برای خانواده ها یک دغدغه باشد. برای رده سنی که دانش آموز هستند و برای رفت و برگشت آنها به مدرسه و بالعکس نباید از موتورسیکلت به هر نوعی و عنوانی استفاده کرد و فرقی نمی کند که برقی باشد و یا غیره چرا که کارکرد آنان یکی است.  

سرهنگ جوانبخت افزود: افراد تا سن ۱۷ سال شرایط روحی و روانی را برای پذیرش این موضوع ندارند که با شرایط راندن و مواجهه با خطر روبرو شوند و نمی توانند در شرایط مختلف و روبرو شدن با حوادث  تصمیم درست را بگیرن . 

وی گفت : این موضوع خیلی دردناک است که خود ما برای فرزندمان وسیله ای بخریم که پیش‌گام برای رفتن به سمت خطر شویم.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت : اگر با دوچرخه هم تردد می کنند حتما از کلاه ایمنی استاندارد مخصوص دوچرخه استفاده نمایند و از مسیرهای مجاز تعیین شده تردد کنند.

برچسب ها: تصادف ، موتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار