انجام ۱۵ عمل جراحی کودکان دچار شکاف کام و لب در زاهدان

رئیس بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان گفت: ۱۵ کودک دچار عارضه شکاف کام و لب توسط متخصصین نیکوکار به مدت سه روز در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.


 امیر گرگیچ   بیان کرد: اعمال جراحی شکاف کام و لب به دلیل پیچیدگی، جزو اعمال جراحی فوق‌تخصصی هستند که روزانه هر جراح ممکن است یک یا دو عمل را به سرانجام برساند. 
 
وی افزود: سینا حکیمی و فتح‌الله روشن‌ضمیر، دو متخصص نیکوکار مؤسسه محکم، باتوجه‌به آمار بالای بیماران، سختی و فشار کاری را به جان می‌خرند و در هر نوبت حضور در زاهدان سعی می‌کنند تعداد بیشتری از این کودکان را درمان کنند.
 
 رئیس بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان تصریح کرد: این دو متخصص نیکوکار، چندین سال است که در قالب تیم درمانی خیریه در این بیمارستان مشغول درمان کودکان دچار شکاف کام و لب هستند و مردم قدرشناس استان و نظام سلامت قدردان تلاش‌های این عزیزان هستند. 
 
وی همچنین بر ضرورت درمان به‌موقع و کامل مشکلات شکاف لب و کام تأکید کرد و گفت: خانواده این کودکان لازم است تا به‌محض تشخیص این ناهنجاری به متخصص کودکان یا متخصص جراحی مراجعه کنند تا مراحل درمان کودک آغاز شود.
 
گرگیچ ادامه داد: درمان این اختلال در کودکان باید بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در سه‌ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
به گفته وی؛ عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز شکاف کام و لب تأثیرگذار هستند، والدین با مراقبت‌های دوران قبل از بارداری و بعد بارداری می‌توانند از بروز برخی از این ناهنجاری‌ها پیشگیری کنند.
 
رئیس بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان خاطرنشان کرد: از مؤسسه درمان ناهنجاری مادرزادی محکم جهت درمان کودکان دچار ناهنجاری کام و لب تقدیر و قدردانی می‌کنم.

برچسب ها: شکاف لب ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار