والدین در سامانه سپند تقاضای سرویس مدارس را ثبت کنند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از والدین خواست برای درخواست سرویس مدارس فرزندان خود از طریق سامانه سپند اقدام کنند.

نبوی ثالث معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه  پرسمان صدا و سیمای استان گفت: آیین نامه جدید تحت عنوان آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان در ۱۹ شهریور ابلاغ شد و این تاریخ برای اجرای دقیق آیین نامه، کمی دیر بود.

او افزود: هم اکنون ثبت نام رانندگان سرویس مدارس در این سامانه امکان پذیر نیست و طبق روال برنامه قبل، راننده و شرکت متقاضی درخواست خود را ارائه و تأیید صلاحیت از سوی شهرداری و آموزش پرورش با استعلامات قانونی صورت می‌گیرد، اما والدین می‌توانند از طریق سامانه سپند درخواست سرویس خود را اعلام کنند.

نبوی ثالث بیان کرد: راننده متقاضی می‌بایست صلاحیت‌های متعددی از جمله صحت روان، نداشتن سوء پیشینه، سن بالای ۲۵ سال، دارا بودن ماشینی با گواهی فنی و سلامت کامل و موارد دیگر را داشته باشد.


بیشتر بخوانید


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: از والدینی که بدون ثبت، قبول سرویس دانش آموز خود و دیگر دانش آموزان را انجام می دهند می‌خواهیم حتما مراحل درخواست را ثبت کنند تا کارت تردد را دریافت کنند.

برچسب و کارت سرویس مدارس هنوز نرسیده است

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: ما طبق آئین نامه سال ۹۷ و طبق روال قبل پیش می‌رویم و نطارت‌ها به طور مداوم وجود دارد و همکاران ما درب مدارس و اطراف آن‌ها مستقر هستند و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود.

او افزود: رانندگان حتی والدینی که کودکان خود را جابجا می‌کنند می‌بایست در شهرداری و آموزش پرورش درخواست خود را ثبت و صلاحیت‌های لازم را بگیرند تا در زمانی که همکاران ما رصد و گشت انجام می‌دهند به مشکل نخورند.

سرهنگ عباسی بیان کرد: در استان ما هنوز سرویس مخصوصی برای مدارس وجود ندارد و باید ماشین‌ها و مینی بوس‌ها برچسب و کارت مخصوص بگیرند که هنوز این کارت‌ها نیز نصب نشده و آماری به ما اعلام نشده است تا رانندگان تأیید صلاحیت شده سرویس را تشخیص دهیم و با سایر رانندگان خاطی برخورد کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان عنوان کرد: هم اکنون در بیرجند ۲۱ شرکت ثبت شده سرویس مدارس وجود دارد و الباقی نیز باید پیگیر گرفتن تأیید صلاحیت‌ها و ارائه آن به ادارات مربوطه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.