جشن مهر سینمای کردستان در شهر سقز برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جشن مهر سینمای کردستان، به منظور تجلیل از فعالیت‌ سینماگران در بخش‌های مختلف فیلم سازی استان طی دو سال اخیر، در سقز برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی امروز در جلسه ویژه شورای سیاستگذاری جشن مهر سینمای ایران در استان کردستان ، اظهار داشت: جشن مهر سینمای ایران همزمان با سراسر کشور در استان کردستان با هدف تجلیل و قدردانی از سرآمدان این عرصه و همچنین طرح مسائل و مشکلات فیلم سازان و بخش‌های مختلف سینمای کردستان در شهر سقز برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: تمرکززدایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان و برگزار آن‌ها در شهرستان‌های مستعد از دلایل برگزاری این جشن در شهر سقز است و همچنین به دلیل تراکم برنامه‌ها در مرکز استان، در شهرستان‌ها با فراغت بهتری برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار و اجرا می‌شود.

وی گفت: تاکنون  چندین نشست با شورایی متشکل از فیلم سازان سراسر استان تاکنون که نقطه نظرات و پیشنهادات آن‌ها برای ما صائب و مورد مراجعه است لذا از ظرفیت این شورا که به مسائل و برنامه‌های این حوزه اشراف دارند، در انتخاب بخشی از فیلم سازانی که قرار است در جشن مهر سینمای کردستان تجلیل شوند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دریایی در خصوص نقطه نظرات نهاد‌ها و سازمان دیگر برای انتخاب برگزیدگان جشن مهر سینمای کردستان خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهاد‌های شورای سیاستگذاری نیز اسامی فیلم سازام و بخش‌های مختلف سینما را در این شورا مطرح و درخصوص آن‌ها تصمیم گیر نهایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه هرکدام از حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش در خصوص برگزاری باشکوه این رویداد مهم سینمایی در سطح استان ارائه و به سمع و نظر رساندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.