فرماندار بشاگرد گفت: بیش از دو هزار هکتار از زمین‌های دشت پلپلک بشاگرد برای کشت خرمای مجول آماده شده است.

یعقوب دادعلی زاده فرماندار بشاگرد گفت: امسال ۱۶۰ هزار نهال درخت خرمای مجولِ صادراتی، و سال آینده هم ۱۶۰ هزار نهال دیگر کشت می‌شود.

او گفت: با راه اندازی این نخلستان برای هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

دادعلی زاده گفت: اکنون کار تسطیح زمین‌ها رو به پایان، و گل خانه ۳۰۰ هزار نهالی هم برای انتقال نشاء آماده شده است و در آبان ماه کشت صورت می‌گیرد.

فرماندار بشاگرد گفت:درحال حاضر ۳۰۰ نفر مشغول بکار هستند و فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی آبیاری، عمران و کشاورزی، جذب می‌شوند.

او گفت: زمین‌ها به صورت قانونی به سرمایه گذار واگذار شده، و همه جوانب آن در بخش محیط زیست و منابع طبیعی رعایت شده است.

دادعلی زاده گفت: زمین‌های واگذار شده به شرکت، ملی است و املاک افراد و مستثنیات واگذار نشده است.

او گفت: حقه آبه زمین‌های پایین دست مردم هم به جای خود باقی است و مردم زیر سد جگین نگران نباشند.

فرماندار بشاگرد با گلایه از برخی رسانه‌های هرمزگان گفت: آغاز طرح در مناطق محروم نیازمند همراهی رسانه هاست و در این زمینه می‌توانند از مسئولان مربوط، مردم محلی و شورا‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند تا موجب بروز اختلاف در منطقه نشود.

دادعلی زاده گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشاگرد استقبال نکردن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان است که با همت دولت سیزدهم و دادن مشوق به این امر، باعث ورود سرمایه گذار و تشویق به فعالیت در این منطقه شده است.

دشت پلپلک زیر سد جگین و بخشی از آن در رودخانه شریفی واقع است که بستر مناسبی برای ایجاد طرح کشاورزی است که با ورود سرمایه گذار داخلی گام مهمی در تولید و توسعه منطقه دارد.

برچسب ها: کشت خرما ، بشاگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.