مشکل کمبود برق در افغانستان حل می‌شود

شرکت برق رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرد با اجرای برنامه پنج ساله مشکل کمبود برق در این کشور حل خواهد شد.

حکمت الله میوندی، سخنگوی ریاست برشنا (شرکت برق رسانی افغانستان)، با اجرای برنامه پنج ساله مشکل کمبود انشعاب برق در کشور حل خواهد شد.

وی افزود برنامه‌ای در دستور کار است که بر اساس آن تا پنج سال آینده ۷۱۰ مگا وات برق از منابع داخلی تولید خواهد شد و همچنین خطوط توزیع برق ۵۰۰ کیلو ولت به ترکمنستان متصل می‌شود.

حکمت الله میوندی افزود: برشنا با درک مسئولیت‌های خود مبنی بر ارائه خدمات برق رسانی به شهروندان؛ یک برنامه ۵ ساله را تهیه و در دستور کار خود دارد.

میوندی گفت: برشنا برای اولین بار بر روی طرح‌های استراتژیک انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کند که بر تولید ۷۱۰ مگاوات برق منابع انرژی خورشیدی و باد متمرکز شده است.

وی با اذعان به اینکه جذب سرمایه‌گذاری در بخش برق افغانستان در حال گسترش است گفت: این شرکت کارهای مقدماتی در زمینه تولید ۳۰۰ مگاوات برق از زغال سنگ را انجام داده است و به زودی قرارداد آن امضا خواهد شد.

در حال حاضر جریان برق به بیشتر از ده ساعت در طول شبانه‌روز نمی‌رسد که این امر کارخانه‌داران را متأثر و متضرر ساخته است از سویی دیگر با رسیدن فصل سرما مشکلات از ناحیه برق بیشتر می‌شود، چنان که همه ساله مردم افغانستان به ویژه پایتخت‌نشینان با قطعی و کمبود شدید برق مواجه هستند.

برچسب ها: طالبان ، برشنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار