استاندار ایلام خبر داد

کسب رتبه برتر استان ایلام از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام جزو سه استان برتر کشور از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری قرار گرفته است، گفت: تورم در استان نیز هشت رتبه در کشور بهبود یافته است.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام با اشاره به بازدید‌های میدانی مجموعه تعزیرات حکومتی استان در اربعین و تشدید نظارت‌ها، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی استان در رضایت‌مندی مردم نقش مهمی دارد و می‌تواند در کنترل قیمت‌ها و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گران ایفای نقش کند. 

وی افزود:استان ایلام رتبه نخست کاهش ضریب جینی کشور (بیشترین کاهش فاصله طبقاتی) مناطق روستایی را کسب کرده و از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری نیز جزء سه استان برتر کشور شناخته شد.

بهرام نیا مطرح کرد:بر اساس اعلام وزارت کشور استان‌های ایلام، قزوین و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی در مناطق روستایی را کسب و از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری نیز پس از کرمان رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

استاندار ایلام افزود: با همکاری و انسجام حوزه اقتصادی و دستگاه‌های نظارتی استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم در ایلام هشت رتبه بهبود یافت که این موفقیت در حالی است که ایلام سال‌ها نگین تورم در کشور بود.

وی به موضوع کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و افزود: مدیریت اربعین از جنس مدیریت دفاع مقدس و برگرفته از روحیه جهادی بود و باید در مسایل مهم استان، نظیر معیشت مردم، اشتغال و مسکن مدیران هم‌چون گذشته، ورود کنند و تمامی توان خود را به‌کار گیرند.

به گفته استاندار ایلام، امسال ۵۲ درصد زوار اربعین یعنی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند و شاهد رشد ۱۱ درصدی تردد از مرز مهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

برچسب ها: معیشت مردم ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.