برداشت مرکبات در سیستان و بلوچستان آغاز شد

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت مرکبات از سطح ۲ هزار و ۲۸۰ هکتار از باغات این استان آغاز شد.

 سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سعید نارویی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت مرکبات نظیر پرتغال، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، نارنج و نارنگی اختصاص دارد که ۲ هزار و ۲۸۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر باور است.
 
وی ادامه داد: پرتغال، گریپ‌فروت، نارنج و نارنگی عمده مرکبات سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهد که برداشت آنها از مهر آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه دارد.
 
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کر د: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۳۰ هزار تن مرکبات از سطح باغات استان تولید و روانه بازار مصرف شود.
 
وی بیان کرد: شهرستان‌های دلگان، نیک‌شهر، سرباز، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و کنارک به ترتیب بیشترین سطح کشت مرکبات سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
نارویی اظهار کرد: کشت مرکبات در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.
 
گفتنی است؛ سیستان و بلوچستان از نظر تولید انواع میوه‌های گرمسیری و سردسیری ایران کوچک محسوب می‌شود به‌طوری‌که کشاورزان و باغداران این استان از سطح ۸۰ هزار هکتار باغات میوه منطقه سالانه ۵۲۷ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و سردسیری تولید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار