تشکیل حدود ۲۳ هزار پرونده صنفی برای واحد‌های صنفی

معاون تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : پارسال حدود ۲۳ هزار پرونده صنفی برای واحد‌های صنفی استان کرمانشاه در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

جلال عزتی، معاون تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح نظارتی بازگشایی مدارس در دستور کار تعزیرات قرار دارد، گفت : گشت‌ها به صورت ویژه صبح و بعد از ظهر و با همراهی سایر دستگاه‌ها واحد‌های صنفی را رصد می‌کنند و پرونده‌هایی تشکیل شده است.

معاون تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین تخلف در زمینه عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است، گفت: چنانچه واحد صنفی شاکی خصوصی داشته باشد در کوتاهترین مدت رسیدگی می‌شود، اما عمده پرونده‌های ما جنبه عمومی دارند و شامل پرونده‌هایی هستند که اتاق اصناف و سازمان صمت به ما ارجاع می‌دهند.

وی با اشاره به اختیارات قانونی داده شده به تعزیرات حکومتی با تصویب سران قوا افزود: با توجه به این مصوبه احکام صادر شده برای جرائم تا ۱۰ برابر در نظر گرفته می‌شود به طوری که چنانچه ارزش تخلف واحدی صنفی یک میلیون تومان باشد ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شود.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه عدم درج قیمت شاه کلید تخلفات است عنوان کرد: جریمه عدم درج قیمت در گذشته ۶۵ هزار تومان بود که اکنون به دو تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است و علاوه بر این چنانچه تخلف واحد صنفی تکرار شود پلمب و با بنر معرفی می‌شود.

عزتی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۲۰ بازرس واحد‌های صنفی را رصد می‌کنند و پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود گفت: قیمت خدمات و کالا‌ها براساس وجدان و سلیقه شخصی نیست و توسط اتحادیه‌ها تعیین می‌شود و واحد‌ها نیز موظف به اعمال همان قیمت‌ها هستند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۳ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شد که در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شوند و از مردم نیز درخواست می‌شود مطالبه‌گر باشند و تخلفات مشاهده شده را به دستگاه‌های نظارتی گزارش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.