ساخت اولین واگن حمل بار مواد سوختی سبک

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی گفت: برای اولین بار تفاهم نامه ساخت واگن حمل مواد سوختی سبک توسط شرکت های ساخت واگن داخلی منعقد شد.

نواب حسینی منش گفت: امروز تفاهم نامه ساخت  واگن حمل مواد سوخت توسط شرکت های حمل ونقل ریلی ساخت داخل منعقد شد که  این تفاهم نامه   مربوط به ساخت واگن های حمل  محموله های سوخت سبک که شامل  نفت، بنزین  است که امروز برای اولین بار  در قالب تفاهم نامه های سه جانبه منعقد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی  روزانه مواد سوخت سبک در جاده های کشور تردد میکنند که خسارت های بسیار زیادی به زیرساخت های جاده ای کشور وارد می‌کند که با حمل این مواد در ریل شاهد صرفه جویی بسیار زیاد  در این حوزه خواهیم بود.

او می گوید:  این واگن  دارای ایمنی بسیار زیاد است که با همکاری شرکت مپنا و واگن پارس ساخته خواهد شد و تفاهم نامه سه جانبه آن بین راه آهن  منعقد و تبادل شده است.

 او گفت: ساخت این واگن توسط پارسیان صرفه جویی بسیار زیادی در حوزه سوخت دارد و در حوزه  محیط زیست  هم نقش بسیار زیادی در کاهش  آسیب پذیری  دارد.

حسینی منش گفت: با توجه ماده ۱۲، ۳۵ میلیون دلار سالانه صرفه جویی سوخت دارد و ساخت این واگن نقش بسیار زیادی در بازگشت سرمایه دارد‌.

او گفت: طبق قانون برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۳۰ درصد از حمل بار به بخش ریلی منتقل شود که اجرای این طرح زمینه ساز افزایش بیشتر حمل بار  در حوزه ریلی می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار