کاهش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر نفت تجاری آمریکا

داده‌های آماری نشان می‌دهد که ذخایر نفت تجاری آمریکا طی یک هفته اخیر روند نزولی داشته است.

نوسانات پیاپی در بازار جهانی نفت باعث شده است که آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده سوخت‌های فسیلی به دنبال ذخیره‌سازی طلای سیاه به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از این موضوع باشد. با این حال، این ذخایر به طور پیوسته افزایش و کاهش می‌یابد که همین موضوع بر بهای جهانی نفت تاثیر می‌گذارد. 

به گزارش تله تریدر، مرکز اطلاعات انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) با صدور گزارشی از وضعیت انرژی در این کشور اعلام کرد: میزان ذخایر نفت تجاری در آمریکا (که مجزا از ذخایر استراتژیک این کشور محسوب می‌شود) در هفته منتهی به ۲۲ سپتامبر شاهد کاهش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای بوده و به ۴۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است. 

این گزارش می‌افزاید: طی همین بازه زمانی، میزان ورودی نفت خام به پالایشگاه‌های آمریکا به طور متوسط ۱۶ میلیون و یکصد هزار بشکه در روز بوده که نسبت به بازه یک هفته قبل آن شاهد کاهش ۲۳۹ هزار بشکه‌ای بوده است. 

همچنین داده‌های آماری نشان می‌دهد پالایشگاه‌های آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ سپتامبر با ۸۹.۵ درصد از ظرفیت خود فعالیت داشته‌اند. این بدان معناست که میزان تولید بنزین در این کشور در این بازه زمانی شاهد کاهش بوده و به ۹ میلیون و یکصد هزار بشکه در روز رسیده است. 

با این حال، میزان واردات نفت خام به آمریکا نسبت به گزارش هفتگی پیشین ۷۱۱ هزار بشکه افزایش یافته و به طور متوسط به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. 

با بازگشایی مدارس در آمریکا و نیز آغاز فصل پاییز در نیمکره شمالی، فصل مسافرت در ایالات متحده پایان یافته و از این رو پالایشگاه‌های این کشور ظرفیت تولید بنزین خود را کاهش داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار