دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

اقدامات ستاد ملی تسهیل موجبات رونق بخشی اقتصادی را فراهم کرد

آقاعلیخانی گفت: برداشتن موانع بنگاه های اقتصادی، احیاء و راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال از سیاست‌های کارگروه تسهیل ملی در کشور است.

محمدباقر آقاعلیخانی در بازدید از چندین بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی فارس ضمن بررسی توانمندی‌های این واحدهای صنعتی و تولیدی مسائل و مشکلات آنها را بررسی و اظهار کرد: تلاش جهت روان‌سازی در حوزه تولید، حفظ وضع موجود، جان بخشیدن به بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های تولیدی در ایجاد اشتغال پایدار و همچنین نقش مؤثر ستاد تسهیل در رفع موانع از ماهیت اصلی این نهاد به شمار می‌رود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: موضوعاتی که در ستاد تسهیل داریم شناسایی و احصا مشکلات واحدهاست، بخشی از کار ما هم حل مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه‌کاره با پیشرفت بالاست بخش دیگر ورود به واحدهای فعالی است که زیر ظرفیت کار می‌کنند.

او افزود: برداشتن موانع از مسیر حرکت بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی فعال و احیا و راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال از شاخص‌ها و سیاست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور است.

توسعه و رونق اقتصادی کشور در گرو حمایت از طرح‌های بزرگ و استراتژیک استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در جریان این بازدید گفت:پس از بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی، مشکلات آنها در کمیته‌های تخصصی و کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استانی و ملی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آنان گرفته می‌شود.

حمید رضا ایزدی با اشاره به اینکه جهت حمایت همه جانبه از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، گفت: احیا و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال همچنین حمایت از طرح‌های بزرگ و استراتژیک استان در زمینه‌های مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی کشور دارد.

روغن نباتی نرگس شیراز تولید کننده انواع روغن خوراکی از واحدهای بازدید شده بود که در این بازدید نسبت به موضوع تعیین تکلیف بدهی و دریافت سهمیه روغن این کارخانه تصمیم گیری شد.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران(ITMC)تولیدکننده انواع بورد و تجهیزات مخابراتی ساده و پیشرفته از دیگر واحدهایی بود که پیگیری اجرای تفاهم نامه فروش سهام شرکت مذکور در ایران خودرو فارس و بررسی مصوبات قبلی کارگروه تسهیل در این بازدید انجام شد.

فولاد پایه _سازنده انواع سازه‌های فلزی و تک ایستا تولید قطعات ساختمانی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از دیگر واحدهایی بودند که بازدید از آنها صورت کرفت.

در ادامه از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد مجموعه کامل فولادسازی بازدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار