آمادگی دو تشکل تعاونی استانی برای خرید توافقی سیب درختی درجه ۳

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: دو تشکل تعاونی برای خرید توافقی سیب درختی درجه ۳ (صنعتی) در استان آماده دریافت محصول کشاورزان است.

محسن حاج عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: با شروع فصل زیبا و هزار رنگ پاییز، برداشت محصول سیب درختی از باغات سراسر استان از جمله شهرستان سمیرم آغاز شده و باغداران خود را برای برداشت این محصول با ارزش از ۲۰ هزار هکتار باغ اختصاص یافته به این محصول، آماده کرده اند.

محسن حاج عابدی پیش بینی کرد: امسال ۲۰۰هزار تن سیب درختی از باغ‌های استان برداشت شود که ۱۰درصد این محصول ممتاز، ۴۰درصد درجه یک، ۴۰درصد درجه۲ و ۱۰درصد درجه ۳ یا صنعتی است.

او با اعلام آمادگی اتحادیه‌های تعاونی روستایی استان و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان سمیرم برای خرید سیب درجه ۳ از کشاورزان افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۰ هزار تن سیب صنعتی از بهره برداران خریداری شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به حمایت جدی دولت از کشاورزان و حذف واسطه‌ها از بازار سیب صنعتی گفت: با اجرای این طرح قصد بر این است تا باغداران محصول خود را به قیمتی مناسب و شرایط پرداخت بهتر از سال قبل به فروش رسانند.

بیش از ۹۰ درصد از باغ‌های سیب استان اصفهان در شهرستان سمیرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار