پوتین: روس اتم در حال ساخت تسلیحات پیشرفته است

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید مسکو درحال ساخت تسلیحات هسته‌ای است که بر امنیت روسیه تاثیر می‌گذارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که شرکت اتمی دولتی این کشور موسوم به روس اتم در حال ساخت سلاح‌های پیشرفته‌ای است که قادر به حفظ تعادل استراتژیک در جهان هستند. 

براساس گزارش خبرگزاری نوا، پوتین در سخنانی به مناسبت روز تجلیل از کارکنان صنعت هسته‌ای، گفت: کارمندان روس اتم، کارمندان شرکت‌های تخصصی و مراکز تحقیقاتی فعالانه فناوری‌های نوآورانه را در زمینه‌های انرژی و فضا، پزشکی هسته‌ای، اکولوژی و نوسازی ناوگان یخ‌شکن‌های هسته‌ای معرفی می‌کنند. 

رئیس جمهور روسیه بر اهمیت تعمیق بیشتر همکاری‌های بین المللی از طریق گسترش تماس‌های دوجانبه سودمند با شرکای قابل اعتماد خارج از این کشور تاکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنانی اطمینان داد که مسکو تنها با در نظر گرفتن واقعیت‌ها و منافع جدیدی که بر امنیت روسیه تأثیر می‌گذارد، آماده مذاکره با اوکراین است.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: موضع ما یکسان است، ما آماده مذاکره هستیم، اما می‌خواهیم از ایجاد یک رژیم نازی متخاصم در مرز‌های روسیه جلوگیری کنیم. مسکو تا به امروز هیچ "پیشنهاد جدی" از سوی غرب در مورد مذاکرات نمی‌بیند.

 او سپس یادآوری کرد که روسیه قبلاً پیشنهاداتی از آفریقا، چین، برزیل و سایر کشور‌ها دریافت کرده است.

رئیس دیپلماسی روسیه ادامه داد: همه پیشنهادات مبتنی بر تمایل صادقانه برای کمک به دستیابی به توافق صلح با در نظر گرفتن علل وضعیت فعلی و تضمین امنیت برای همه طرف‌ها به طور یکسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار