رشد بیش از ۱۰ درصدی حوادث و حریق در بیرجند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از افزایش ۱۰.۹ درصدی حوادث و حریق در بیرجند خبر داد.

حیاتی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از مهر پارسال تاکنون میانگین زمان رسیدن به محل حریق داخل شهر ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده که این زمان در مدت مشابه ماقبل ۳ دقیقه و ۷ ثانیه ثبت شده است.

او افزود: میانگین مدت زمان رسیدن به محل مأموریت حوادث امدادی نیز ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه بوده و مدت مشابه قبل ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه است که این تفاوت چندان  چشمگیر نیست.

حیاتی ادامه داد: افزایش میانگین زمان رسیدن به محل حادثه و حریق در شهر بیرجند نشان از افزایش ترافیک شهری و بی توجهی برخی شهروندان به عبور خودرو آتش نشانی دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: هم اکنون ۲۵ خودروی سبک و سنگین در اختیار آتش نشانی بیرجند قرار دارد که از این تعداد ۱۵ دستگاه خودرو سنگین، ۹ دستگاه خودرو سبک و یک موتورسیکلت فعال است.

او اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد تماس‌ها با آتش نشانی مزاحمت تلفنی است به طوری که کل تماس‌های مهر پارسال تاکنون ۲۸ هزار و ۷۵۲ مورد بوده که از این تعداد ۷ هزار و ۳۹۵ مورد تماس واقعی و مابقی مزاحمت‌هاست.

حیاتی گفت: هزار و ۴۷۹ حادثه و حریق از هفتم مهر پارسال تاکنون در شهر بیرجند اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند عنوان کرد: از این تعداد هزار و ۴۳ مورد حادثه از سوی آتش نشانی بیرجند امدادرسانی شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه ۱۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد؛ همچنین ۴۳۶ حادثه حریق گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد رشد داشته است.

او گفت: از مجموع حوادث هزار و ۳۳۶ مورد داخل محدوده شهری و ۱۴۳ مورد خارج از محدوده بوده که این آمار‌ها هم افزایشی است.

حیاتی با اشاره به اینکه در حوادث یک سال گذشته ۸ نفر فوت کرده‌اند عنوان کرد: آمار فوتی حادثه و حریق ۴۶.۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تصریح کرد: به همین ترتیب تعداد مصدومان و نجات یافتگان افزایش داشته به طوری که در مدت یاد شده، ۲۱۴ نفر مصدوم و ۸۲۲ نفر نجات داده شدند که این آمار‌ها نیز به ترتیب ۱۰.۳ درصد و ۱۲.۳ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار