نماینده ولی فقیه در کردستان:

تقویت اتحاد اسلامی نیازمند نگاه عقلانی است

حجت الاسلام پورذهبی گفت: برای ایجاد و تقویت وحدت و برادری میان مسلمانان به یک نگاه انسانی، فکر عمیق و عقلانیت نیاز است.

 نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در همایش طلایه داران وحدت و مقاومت با حضور روحانیون اهل سنت و تشیع در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) ، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازمه وحدت ایمان قلبی و اعتقادی است که می‌تواند آثار مثبتی در جامعه به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حبل الله باشد و طبق آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، لذا باید به اصل و اصول وحدت توجه کرد.

وی به تردد زوار اربعین حسینی از مرز باشماق اشاره کرد و گفت: مرز باشماق مریوان به برکت زوار امام حسین (ع) رونق گرفت و موجب توسعه و آبادی این استان شده است.

استاندار کردستان نیز در این همایش، اظهار کرد: هر اقدام و حرکتی در جهت تفرقه و نفی وحدت، خیانت بزرگ به مردم کردستان است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: فرصت‌های زیادی که در طول دوران‌ها از مردم استان گرفته شد عمده آن به دلیل شیطنت‌ها و توطئه‌های افرادی است که به دنبال تفرقه بوده اند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم یک انگیزه و علاقه شدید برای خدمت مضاعف به مردم کردستان دارد، لذا باید زمینه استفاده از این فرصت‌ها را بکار برد.

زارعی کوشا با بیان اینکه نقش روحانیون در تقویت انسجام و برادری زمینه اصلی خدمت به استان کردستان است، گفت: در ۲ سال عمر دولت سیزدهم شاهد تحول، عنایت و توجه ویژه به استان کردستان بوده‌ایم.

استاندار کردستان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عملکرد عمرانی در استان کردستان داشته ایم، گفت: پارسال ۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان کردستان تخصیص داده شد که موجب توسعه و آبادانی پروژه‌های عمرانی بوده است.

به گفته وی، در آینده نزدیک ۳۰ هزارمیلیارد تومان پروژه با حضور رئیس جمهور در استان کردستان افتتاح خواهد شد.

زارعی کوشا همچنین افزود: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تصویب شد.

استاندار کردستان، تورم، بیکاری، درآمد سرانه خانوار‌ها را دغدغه دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا تحولات مثبتی در این حوزه‌ها انجام شود.

برچسب ها: هفته وحدت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.