هنرنمایی ۸۷۰ نفر در بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

دبیر بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، استقبال هنرمندان از این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره با مشارکت و حضور ۸۷۰ هنرمند در پنج استان برگزار می‌شود.

احمد جولایی گفت: در مجموع ۸۱۰ نمایش به دبیرخانه جشنواره واصل شد که اگرچه نمی‌توان گفت تعداد بی‌سابقه‌ای است، اما حجم بالا و چشمگیری از آثار را در این جشنواره دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره به میزبانی استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، گلستان و مرکزی در حال برگزاری است تصریح کرد: بخش صحنه‌ای جشنواره امسال که شامل نمایش‌های ایرانی است در گلستان برگزار می‌شود و خراسان شمالی میزبانی بخش نمایش‌های عروسکی سنتی و بخش دانشجویی نمایش‌های ایرانی را برعهده دارد، استان آذربایجان شرقی نیز در حوزه نمایش‌نامه میزبان این جشنواره است.

دبیر بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گفت: به سبب برخورداری شهرستان تفرش استان مرکزی از تکایای تعذیه‌خوانی، بخش مجالس شبیه‌خوانی این جشنواره به این استان واگذار شده است و چهارمحال و بختیاری به سبب آداب و رسوم و فرهنگ خاص زاگرس‌نشینان بخش نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآوا‌های این جشنواره را میزبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه این جشنواره از بزرگ‌ترین جشنواره‌های تئاتر کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از نظر گستردگی و تنوع رشته منحصر به‌فرد است.

جولایی با تاکید بر مردمی کردن بیش از پیش فرهنگ و هنر در کشور اظهار داشت: این اتفاق به مراتب سوددهی و بهره‌وری فرهنگی را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار