مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد

باز پرداخت بخشی از بدهی نفتی کشور توسط پالایشگاه آبادان

آقای قیم گفت :با افزایش صادرات فرآورده های نفتی از آبادان ، پالایشگاه این شهرستان بخشی از بدهی نفتی کشور را بازپرداخت می کند.

حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: افزایش ظرفیت تولیدی پالایشگاه آبادان و راه اندازی خط صادرات دریایی سبب شد که با دریافت مجوز از سوی مجلس شورا اسلامی این پالایشگاه با استفاده از درآمد ارزی صادرات خود بازپرداخت بخشی از بدهی نفتی کشور را انجام دهد.

به گفته وامی که برای راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه آبادان هزینه شده بود  توسط این مجموعه بازپرداخت و به این ترتیب زمینه ساز رهایی کشور از تحمیل بازپرداخت وام‌ها از محل بودجه جاری کشور می‌شود.

این مسئول گفت: در سال ۱۴۰۱ مجوز استفاده از ۲۶۵ میلیون یورو و در سال ۱۴۰۲ مجوز استفاده از ۲۳۰ یورو از محل صادرات پالایشگاه آبادان توسط مجلس صادر شد.

آقای قیم از ارتقای چشم گیر رتبه عرضه فرآورده‌های تولید شده در پالایشگاه آبادان در بازار بورس خبر داد و گفت: رتبه صادراتی پالایشگاه آبادان از هیچ به مقام سوم در بورس کالا و انرژی ارتقا یافته که در پی دست یابی به جایگاه اول نیز هستیم و در همین راستا درخواست راه اندازی بورس کالا و انرژی در آبادان به عنوان دومین بورس کالا و انرژی  کشور را مطرح کرده‌ایم.

به گفته او پالایشگاه آبادان پیشرو در ساخت قطعات صنایع  پالایشی نیز هست و تا کنون ساخت ۱۷ تجهیزآلات به نام شرکت پالایش نفت آبادان ثبت شده و ۹۵ در صد تجهیزات مکانیکال مورد استفاده در این پالایشگاه  ساخت داخلی است.

او  اعتماد به تولید بومی را به عنوان دیگر شاخصه پالایشگاه آبادان برشمرد و گفت: پالایشگاه آبادان با انعقاد ۲۵ تفاهم نامه و تبدیل ۸ مورد از آن‌ها به قرار داد ساخت بار اول به ارزش ۹۸ میلیارد تومان و همکاری با بیش از ۸۵ شرکت فن آور و دانش بنیانجهت ساخت تجهیزات مورد نیاز،   رتبه نخست در انعقاد قرار داد با شرکت‌های دانش بنیان را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از انعقاد قرار داد همکاری در حوزه مسائل زیست محیطی نیز خبر داد و گفت:  در این زمینه یک هزار و ۳۰۰  میلیارد ریال پروژه زیست محیطی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در پالایشگاه آبادان تعریف و اجرا شده و یا تا سال‌های آینده اجرایی می‌شود.

قیم همچنین در سخنان خود صادرات فناوری مهندسی به کشور‌های همسایه، افزایش ۱۱ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی را از دیگر تصمیمات عملیاتی شده در سال جاری اعلام کرد.

گفت:در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که بخش اعظم آن در پروژه‌های مختلف همچون ساماندهی ورودی‌های شهر آبادان، ساماندهی منطقه محروم سلیج، بهسازی کانال‌های آب‌های سطحی شهر، راه اندازی مجدد مرکز مهارت آموزی، برچیدن دژ خاکی بر روی اروند و بازسازی موزه نفت و دفاع مقدس و همچنین تلاش برای به کار گیری نیرو‌های بومی صرف و سایر موارد تا پایان سال انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.