جهان اسلام به یک وحدت ملی و مذهبی نیازمند است

امام جمعه ساری گفت: امروز جهان اسلام به یک وحدت ملی و مذهبی نیازمند است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلای ساری، با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم و امام صادق (علیهما السلام)، گفت: امروز جهان اسلام به یک وحدت ملی و مذهبی نیازمند است و جمهوری اسلامی ایران منادی این وحدت در برابر دولت‌های استکباری است.

او هفته وحدت را فرصتی برای گفتمان و تعامل هرچه بیشتر کشور‌های اسلامی با یکدیگر عنوان کرد و افزود: باید با احترام به اعتقادات یکدیگر نقاط مشترک را تقویت کنیم تا بتوانیم در برابر دولت‌های استعمارگر به یک قدرت واحد تبدیل شویم.

آیت الله محمدی لائینی گفت: حضرت محمد (ص) فرمودند که خوشا به حال کسی که مازاد مال خود را رها کرده و انفاق کند و مازاد کلام خودش را نگه دارد، مدیریت مازاد خودش یک مسئله مهم است و مدیریت درست، وضعمان را بهتر می‌کند.

او افزود: روز اخلاق و مهرورزی به‌مناسبت سالروز ولادت پیغمبر اکرم (ص) در پیش است، اخلاق است که مردم را یک جهت می‌کند؛ در میان امت پیامبر اکرم (ص) نباید شاهد بی‌اخلاقی و مظاهر ضداخلاقی باشیم باید در میان امتش اخلاق موج بزند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک بابت برگزاری برنامه‌های فاخر در هفته دفاع مقدس، گفت: ملت ما ملتی است که پیام شهدا را شنید؛ بسیاری از مسئولان ما هم شنیدند و خوب کار کردند، اما یک سری مسئولین پیام شهدا را نشنیدند که اگر می‌شنیدند وضع معیشت و اقتصاد و بسیاری از نابسامانی‌ها نباید به این شکل می‌بود.

او افزود: وحدت، امنیت و اقتصاد و تلاش مسئولان در جهت تامین آن‌ها سه مساله اصلی امروز در کشور است.

امام جمعه ساری ادامه داد: مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی را روز گذشته بیان فرمودند؛ ایشان فرمودند که پیام شهدا را باید به‌درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همه دوره‌ها و نسل‌ها بهره بگیریم، در این جمله روی شنیدن پیام شهدا تکیه کردند.

امام جمعه ساری همچنین از ویلاسازی‌های بدقواره نادرست و عدم سیاست‌گذاری درست در نظام و صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: اگر مسئولان ما پیام شهدا را شنیده باشند وضع ما باید بهتر از این باشد، باید بپذیریم که ناکارآمدی‌های بخشی از مسئولان به‌خاطر عدم دریافت پیام شهداست.

او افزود: پیام شهدا این است که راه عزت، استقلال، اقتدار، ستیز با جنایت‌کاران را ادامه می‌دهیم نترسید و نه خوف داشته باشید ملت ایران پیام شهدا را شنیده و راه عزت و راه شهدا را با قدرت ادامه خواهد داد.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.