شناور خدماتی سوپلای ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: طرح ساخت شناور خدماتی سوپلای با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

محمد محمودی روز جمعه در بازدید از شناور خدماتی سوپلای در بوشهر اظهار کرد: این شناور یکی از طرح های شاخص مورد حمایت صندوق حمایت از صنایع دریایی و تبلوری از توانایی و تخصص متخصصان توانمند داخلی است.

وی با اشاره به اینکه طول شناور سوپلای ۵۲متر و قدرت موتور آن سه‌هزار و ۳۰۰ اسب بخار است، بیان کرد: اعتبار ساخت این شناور در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که حدود نیمی از آن توسط صندوق تامین شده است.

محمودی ادامه داد: شناورهای خدماتی مورد حمایت صندوق با کیفیت و استاندارد بالا،قیمت تهیه آن بسیار پایین‌تر از مدل مشابه خارجی است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی تصریح کرد: این شناورها از ظرفیت قابل توجهی برای خدمات دهی به حوزه وزارت نفت محسوب می‌شوند که انتظار می‌رود از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد.

وی افزود: در راستای حمایت از صنایع دریایی تسهیلات ویژه‌ای برای این بخش پیش‌بینی شده است که با تمهیدات انجام شده برای حمایت از سرمایه‌گذاران تایید طرح‌های استاندارد در این حوزه ظرف کمتر از ۲ هفته انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.