تخلفات خودروهای سنگین زیر ذره‌بین پلیس/ نصب جی‌پی‌اس بر روی میکسرها

رييس پليس راهور تهران گفت: بر روی میکسرها جی‌پی‌اس نصب شده و پلیس ترددهای آنان را بصورت هوشمند و سامانه‌ای کنترل و بررسی می‌کند.

سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  برخورد با تخلفات خودروهای سنگین همیشه جزء دغدغه های پلیس بوده و دلیل آنهم بخاطر این است که این خودرو ها ابعاد ، حجم و اتفاع و وزن بیشتری نسبت به سایر خودروها دارند.

وی افزود : اگر رانندگان ماشین های سنگین تخلفی انجام  دهند و باعث حادثه شوند مسلما شدت و عمق تصادف بسیار زیاد است و اگر سرعت این خودروها زیاد هم باشد باعث حوادث فوتی می شود و اگر باعث واژگونی گردند احتمال فوت راننده کامیون متصور خواهد بود .

رییس پلیس راهور تهران یادآور شد: پلیس طرح ساماندهی خودروهای سنگین را در دستور کار خود دارد، مانند اینکه بر روی میکسر ها جی پی اس نصب شده و پلیس ترددهای آنان را بصورت هوشمند و سامانه ای کنترل و بررسی می نماید .

سرهنگ موسوی پور افزود : یکی از تخلفاتی که این خودروهای انجام می دهند تردد در ساعات شبانه است که رانندگان آنها سعی می کنند مسیر بیشتری را تردد نمایند و بار بیشتری را حمل می کنند تا درآمد بیشتری را داشته باشند و معمولا با سرعت غیرمجاز تردد می‌کنند.

وی گفت : این وسیله نقلیه سنگین با سرعت زیاد می خواهد حرکت کند و یک سواری پراید هم در کنار آن در حال حرکت باشد و راننده آن اگر مهارت لازم را نداشته باشد و این خودروی سنگین با سرعت زیاد حرکت کند اگر هم با هم برخوردی نداشته باشند ، راننده پراید شاید نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل نماید و در نهایت شاید باعث انحراف از مسیر هم بشود .

وی افزود : شاید این ترددهای خطرساز باعث دلهره و ترس دیگر رانندگان سواری هم گردد و اگر اتفاقی پیش بیاید شاید راننده کامیون نتواند وسیله خود را کنترل نماید و در نهایت شاید کار به واژگونی هم برسد .

سرهنگ موسوی پور گفت : خیلی از وسایل نقلیه سنگین که در تهران تردد می کنند از شهرستان ها می آیند و یک مسیر طولانی را آمده و خسته و خواب آلود هستند ولی باز با این وجود به مسیر خود ادامه می دهند که این کار بسیار خطرناک است و باعث خطرات و حوادث بسیاری می شوند .

برچسب ها: پلیس راهور ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
اگه سامانه ای برای رهکیری همه خودروهای حمل مسافر و کالا وجود داشته باشد هم امنیت بیشتر می شود هم دلالی کالا کنترل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
کار خوبی هست اما اگر تردد میکسر و کامیون های حمل مصالح هم ساماندهی شود خوب است ، در شهر رشت برای تردد میکسر ، جرثقیل و کامیون که برای ساختمان سازی ضرورت دارد حتما باید وجوه نا متعارف به صورت غیر قانونی داد بهتر است اگر قرار است پولی هم گرفته شود ضابطه داشته باشد چون نمی توان ساخت و ساز نکرد و از طرفی بدون پرداخت رشوه امکان تردد نیست و در بزنگاهی که بتن در میکسر است یا برای کاری هماهنگی شده پلیس راهور مانع می شود و در آن زمان اجبارا هر چه بگویند باید پرداخت شود چه قانونی چه غیر قانونی
آخرین اخبار