متحدان اوکراین در فکر ارسال تسلیحات بیشتر

منابع غربی فاش کردند اتحادیه اروپا پس از کمبود تسلیحات در ذخایر خود و برای کمک بیشتر به اوکراین به دنبال سفارش سلاح است.

هفت کشور اتحادیه اروپا بر اساس یک طرح خرید، مهمات جنگی سفارش داده‌اند تا گلوله‌های توپخانه مورد نیاز فوری را به اوکراین برسانند و ذخایر تخلیه شده خود را دوباره پر کنند.

به گزارش رویترز هفت کشور عضو اتحادیه اروپا قبلاً از طریق روش سریع EDA برای اوکراین مهمات ۱۵۵ میلی‌متری سفارش داده‌اند. آژانس دفاع اروپا (EDA) گفت: سفارشات بیشتر، به عنوان مثال برای اهداف ملی، ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های آینده تحقق یابد.

EDA همچنین اضافه کرد که قرارداد‌های اتحادیه اروپا هم برای پوسته‌های کامل و هم برای قطعاتی مانند فیوزها، پرتابه‌ها، بار‌ها و پرایمر‌ها بود. علاوه بر آن، این طرح شامل چهار سکوی شلیک مدرن طراحی و تولید شده در اروپا ... و بیشتر مورد استفاده توسط نیرو‌های مسلح اوکراین بود.

EDA از ذکر نام کشور‌ها یا بیان اندازه سفارش‌ها خودداری کرد و گفت که بسیاری از اطلاعات محرمانه است. اما در پاسخ به سؤالات رویترز، لیتوانی و لوکزامبورگ گفتند که جزو این هفت کشور هستند.

این طرح به عنوان بخشی از یک طرح به ارزش حداقل ۲ میلیارد یورو است که در ماه مارس با هدف ارسال یک میلیون گلوله و موشک به اوکراین در مدت یک سال برنامه ریزی شد. این سفارشات - که بر اساس قرارداد‌های مذاکره شده توسط آژانس دفاع اروپا (EDA) انجام شده است - برای گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری، یکی از مهم‌ترین مهمات در جنگ فرسایشی بین نیرو‌های اوکراین و نیروهای روسی است.

پایتخت اوکراین روز جمعه، میزبان مجمع صنایع دفاعی بود که یک نمایشگاه تسلیحات با حضور ۱۶۵ شرکت دفاعی از ۲۶ کشور است. در این رویداد، مقامات اوکراینی امکان دیدار مستقیم با شرکت‌های دفاعی را داشتند تا بتوانند بدون ورود به کشور غربی مربوطه، قراردادهایی را امضا کنند و اطلاعات خاصی در مورد نیازهای خود در میدان جنگ با روسیه ارائه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار