برداشت نزدیک به ۳هزارتن بادام از سطح باغات شهرستان اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از برداشت نزدیک به ۳هزارتن بادام از سطح باغات این شهرستان خبر داد و گفت:از مجموع ۱۳۲۲ هکتار باغات بادام ۸۲ هکتار آن بصورت غیربارور و ۱۲۴۰ هکتار ان بارور است.

ابوالفضل فرشبافیان  گفت: به طور متوسط از هر هکتار ۲ تن ودر مجموع ۲۵۰۰ تن بادام بطور سالانه از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

وی جایگاه شهرستان اسکو را در تولید بادام در سطح بالا اعلام کردو افزود:با توجه به نبود سرمای دیررس امسال نسبت به پارسال محصول خوبی برداشت شد و این شهرستان جزو شهرستان‌های بدتر در تولید بادام در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

نقوی معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان اسکو هم بادام را جزو درختانی با نیاز آبی کم برشمرد و گفت:برای عملکرد بهتر این محصول به کشاورزان توصیه شده این درخت بصورت جداگانه با دیگر درختان مثمر کاشته شود تا هنگام آبیاری آب کم به ریشه درختان رسیده و شاهد کاهش افات و بیماری‌ها در درخت بادام باشیم.

گفتنی است در باغات شهرستان اسکو چهار رقم بادام از نوع شکوفه، آذر، سنگی و فلخا کاشته می‌شود که نوع فلخا بخاطر پوست نازک و شکننده آن بیشتر مورد استقبال خریداران قرار میگیرد.

بر اساس نظر کارشناسان کشاورزی کاشت درختان بادام در محیط‌های سنگلاخ و غیر مناسب سبب تولید محصولی با کیفیت پایین و میزان کم تولید در این شهرستان شده و قابل رقابت در بازار‌های جهانی نمی‌باشد.

شایان ذکر است بادام جزو درختان سردرختی و خشک محسوب سده و اغلب در شرایط آب و هو ایی سرد و نیمه سرد بعمل می‌آید و دامنه‌های سهند در شهرستان اسکو بهترین شرایط را برای کاشت و پرورش و تولید این محصول بوجود اورده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار