روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی استان البرز رصد می‌شود

استاندار البرز گفت: ساخت مراکز بهداشتی و درمانی از بیمارستان، درمانگاه و کلینیک‌های کوچک و بزرگ برای افزایش خدمات به مردم و تقویت سرانه‌ها در قالب یک نهضت مهم مورد توجه قرار گیرد.

مجتبی عبداللهی در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان، گفت: با جلسات و بازدید‌های مستمر و جلب توجه ملی از طریق دیدار‌ها و مکاتبات صورت گرفته، پیشرفت و تکمیل پروژه‌های بیمارستانی استان تسریع شده و تاکنون دستاورد‌های بسیار خوبی حاصل شده است.
وی ادامه داد: اکنون مصمم هستیم با اراده‌ای ویژه خدمات بهداشتی و درمانی را در استان افزایش دهیم، ولی ضرورت دارد مدیران مربوطه و شهرداری‌ها با جرأت و جسارت بیشتری وارد عمل شوند.
عبداللهی خطاب به مدیران گفت: هیچ دستگاه نظارتی، مدیری را برای خدمت به مردم مورد مواخذه قرار نمی‌دهد بنابراین در اعطای مجوز‌ها و اختصاص امکانات بویژه در حوزه بهداشت و درمان مردم، تردید نداشته باشید.
وی افزود: پست و جایگاه برای هیچ کس ماندگار نیست آنچه از مدیران باقی می‌ماند، کیفیت خدمت به مردم است بنابراین چنین رویکردی را باید پیش بگیرید.
استاندار البرز با تاکید بر اهمیت تکمیل و راه اندازی بیمارستان طالقان و ضرورت تعامل شهرداری برای این منظور، حفاظت از سلامت و جان مردم را یک مسئولیت خطیر دانست.
وی سرعت بخشی به ساخت و راه اندازی بیمارستان‌های تامین اجتماعی با توجه به جامعه بزرگ بیمه شدگان در تمامی شهرستان‌ها بویژه کرج اشاره کرد و از مدیرکل تامین اجتماعی خواست برای این امر اهتمام و جدیت داشته باشد. 
عبداللهی افزود: ساخت بیمارستان کمالشهر زیر ذره بین رئیس جمهور است چراکه نیاز جدی مردم است و باید در زمان مقرر به پایان برسد.
وی گفت: شهرداری‌ها در خصوص تکمیل و بهره برداری پروژه‌های درمانی نقش مهمی دارند و باید تعامل بیشتری داشته باشند، چون مشارکت اجتماعی و ایجاد رفاه برای مردم، مهمترین ماموریت شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر است.
استاندار البرز افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان باید در خصوص تمامی اراضی متعلق به خود طرح و برنامه ارائه دهد.
وی گفت: مراحل جانمایی و اجرای طرح بیمارستان ۵۰۰ تختی مصوب سفر رئیس جمهور به استان هر چه سریع‌تر آغاز شود و تعلل در این امر تخطی محسوب می‌شود. 
عبداللهی با اشاره به پروژه ۲۶۰ تختی سیدالشهدا در کرج، افزود: تسریع در تکمیل این بیمارستان یک ضرورت است به این دلیل که بیمارستان مدنی در شرایط کنونی پاسخگوی تعداد مراجعان نیست و باید کمک و جایگزینی مناسب داشته باشد. 
وی گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد پروژه تاثیر بسزایی دارد و باید راهکار‌های این امر مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.