آزادسازی بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین

با ورود دستگاه قضا بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین آزاد سازی شد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال آزاد سازی شد.

شعبانی افزود: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان می‌باشد.

وی ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی در حوزه صیانت از اراضی ملی، مقابله و پیشگیری به موازات یکدیگر است و تلاش می‌کنیم اقدامات به سمت و سویی هدایت شود که نتیجه مثبت آن در جامعه محسوس باشد.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین افزود: از ابتدای سال تا کنون در راستای پیشگیری از ساخت وساز‌های غیرمجاز و صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، ۳۵ بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه‌های صادره به مالکان و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع شد.

شعبانی تصریح کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری ۸۹۴ مورد در استان جلوگیری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار