رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر:

قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی در بوشهر امنیتی گزارش نشده است

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در مورد قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی در بوشهر گفت: موضوع امنیتی گزارش نشده است.

مهدی مهرانگیز بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها در بوشهر ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: بر اساس نظر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت یک اصل ضروری است و همه ما وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم.

وی به وحدت و همدلی شیعه و سنی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در هفته وحدت امسال برنامه‌هایی توسط دستگاه قضائی استان بوشهر در مناطقی از استان که اهل سنت حضور دارند برگزار می‌شود و در دیدار با اهل سنت مسائل حوزه قضائی بررسی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه تلاش داریم در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات و عملکرد دستگاه قضائی اقدامات مؤثری داشته باشیم تصریح کرد: کارهای خوبی در دستگاه قضائی انجام می‌شود که به خوبی به جامعه منتقل نشده است و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی از حضور مستمر در زندان‌های استان برای بررسی و رفع مشکل زندانیان خبر داد و افزود: در سال جاری ۲۱ مورد رضایت مربوط به قتل عمد در استان بوشهر داشته‌ایم که استان بوشهر از این نظر دارای جایگاه خوبی در کشور است.

مهرانگیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نفر به خاطر جرایم غیر عمد در زندان‌های استان هستند اضافه کرد: از مردم و خیرین انتظار داریم که کمک‌های انسان‌دوستانه خود را ادامه دهند و ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان را برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها یاری کنند.

وی دفاع از حقوق عامه را اولویت مهم دستگاه قضائی در استان بوشهر دانست و بیان کرد: در حاشیه افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در دیداری با رئیس جمهور سه خواسته مهم را مطرح کردیم که یکی از آنها پرداخت نشدن عوارض آلایندگی بود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر افزود: هفت هزار تا هشت هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی که متعلق به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر است پرداخت نشده و این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و می‌کنیم.

وی از پیگیری موضوع واردات کالای همراه ملوان خبر داد و گفت: از رئیس جمهور خواستیم که استانداران چهار استان مرتبط با موضوع ته‌لنجی با هم نشستی داشته باشند و در این مورد کار کارشناسی صورت بگیرد که مورد موافقت رئیس جمهور نیز قرار گرفت.

مهرانگیز اظهار داشت: در مورد انجام سفر اول لنج‌ها نیز درخواستی از رئیس جمهور داشتیم که قول پیگیری داد و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده این مهم محقق شود.

وی یکی از معضل‌های مهم در بوشهر را نبود پارکینگ عمومی در خیابان‌های شلوغ عنوان کرد و افزود: با حضور مسئولان مربوطه نشستی را خواهیم داشت و تاکید می‌شود که باید در خیابان‌های پرتردد پارکینگ احداث شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر افزود: در مورد حقوق عامه پیگیری‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم که می‌توان به عوارض آلایندگی، طلب ۹۰ هزار میلیارد تومانی شرکت گاز از پتروشیمی‌ها، آلاینده‌ها در عسلویه، جاده سلامت، رفع نقاط حادثه‌خیز، آلودگی نفتی در گناوه و… اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ۱۴۱ فلر در پارس جنوبی در جنوب استان بوشهر روشن است که علاوه بر هدررفت سرمایه ملی، باعث آلایندگی می‌شود و از وزیر نفت خواستیم که این موضوع با جدیت رسیدگی شود.

مهرانگیز در مورد صدور سند اراضی مردم در شهرها و روستاهای استان نیز گفت: در کنار حمایت از زمین‌های دولتی، ملی و منابع طبیعی، باید جایی که حق با مردم است نیز از حق مردم دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در روستاهای هلیله و بندرگاه در مجاورت نیروگاه اتمی برای احقاق حق مردم پیگیری کرده‌ایم و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در آب‌پخش نیز نشست‌های متعددی را داشته‌ایم، ۳۸ هکتار از این اراضی را مردم سال‌ها پیش خریده‌اند و دوباره به بنیاد مسکن هم پول داده‌اند و حالا راه و شهرسازی نیز دوباره می‌خواهد برای صدور سند پول بگیرد و فرم «ج» افراد نیز قرمز شود که موضوع را پیگیری کردیم و تا الان ۱۸ سند صادر شده است.

وی در مورد قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی در بوشهر نیز بیان کرد: این شخص با خودروی شخصی در حال تردد بوده که با یک موتورسیکلت که دو تبعه افغان سوار بودند تصادف می‌کند و سپس با هم درگیر می‌شوند که بر اثر ضربات چاقو مجروح شده و جان می‌سپارد.

مهرانگیز خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی هر دو نفر دستگیر شده‌اند و کار تحقیقاتی انجام گرفته است و موضوع امنیتی گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
افغانی ها کشور دارند بفرستید بروند درکشورشان