تکمیل ۱۶ خوابگاه متاهلی تا پایان سال/ دانشگاه‌ها از ساخت خوابگاه متاهلی استقبال نکردند

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: اگر دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه متاهلی اعلام آمادگی کنند، ۱۰ خوابگاه امسال ساخته خواهد شد.

جرقه اولین اقدامات توسعه خوابگاه‌های متاهلی پس از اعتراضات جمعی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال‌های اخیر که دغدغه اصلی آن‌ها مسئله مسکن و سرپناهی برای ادامه تحصیل بود باعث شد که این نگرانی و دغدغه به مسئولان دانشگاهی منتقل شود.

در سال‌های اخیر علاوه براعتراضات دانشجویی، مسئله جوانی جمعیت نیز که در اولویت قوای سه گانه قرار گرفت و قوانین و بودجه‌هایی برای آن اختصاص داده شد، رسیدگی به دغدغه‌های دانشجویان متاهل در قانون جوانی جمعیت مورد توجه قرار گرفت و ساخت خوابگاه‌های متاهلی دارای ردیف بودجه مشخص شد و این بودجه تعریف شده تکلیفی را به سازمان‌ها و نهاد‌های دانشگاهی ارائه کرد که بر اساس آن باید در بازه زمانی مشخص نسبت به افزایش خوابگاه‌های متاهلی اقدام کنند.

با وجود اینکه بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ جمع زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند، اما متاسفانه بسیاری از این دانشگاه‌ها فاقد خوابگاه متاهلی هستند و همین امر باعث شده که دانشجو این دانشگاه‌ها را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب نکنند و یا ترجیح می‌دهد که به تحصیل خود ادامه ندهند.

علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تصمیم داشتیم امسال کار‌های ساخت ۱۰ خوابگاه دانشجویی انجام شود، اما فقط یک دانشگاه استقبال کرد.

عسگری با بیان اینکه اکنون قراردادی که با دانشگاه خوارزمی نوشته شده را اجرا خواهیم کرد گفت: دانشگاه‌ها هنوز از ساخت خوابگاه متاهلی استقبال نکردند در صورتی که دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کنند ۱۰ خوابگاه امسال ساخته خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوابگاه‌های متاهلی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در دست ساخت دارد تا آخر امسال ساخته خواهد شد و تعدادشان به ۱۶ خوابگاه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خوابگاه متاهلی فقط باید دانشجوهای متاهل پسر داده بشه چون تامین مسکن وظیفه شوهره نه زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
پول وسه تولید و اشتعال نیست
واسه ازدواج و فرزنداوری و تبدیل شدن به بنگلادش و زاهدان هست
بخدا قسم شماها ۲۰ سال دیگه ایران رو ویران میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دانشگاهها غذای و میوه دانشجوها رو بدن خوابگاه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
دانشگاه صنعتی همدان
۰۸:۴۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خوابگاه متاهلی به کنار
دانشگاه صنعتی همدان یک خوابگاه برای کارشناسی هاش نداره ، هر سال باید بریم خوابگاه خصوصی
لطفا پخش کن yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دانشگاهها امکانات آزمایشگاهی و نرم افزاری و سخت افزاری ندارن اونوقت بودجه رو صرف خوابگاه متاهلی و حماقت و شهوت میکنید
آخرین اخبار