۸۰ درصد پسته دامغان ارگانیک و قابل صادرات است

دبیر دهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان گفت: حدود ۸۰ درصد از محصول پسته تولید دامغان، به عنوان قطب تولید این محصول در کشور، ارگانیک است و قابلیت صادرات دارد.

رضا زارع‌زاده  دبیر دهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان گفت: جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از ۱۹ الی ۲۱ مهرماه در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان با برنامه‌های مختلف برگزار و از ۱۷ مهرماه نیز نمایشگاه صنایع کشاورزی در سالن مدیریت بحران شهرداری این شهر برپا می‌شود.

وی گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد پسته دامغان سالم و ارگانیک است که این موضوع را باید یکی از نتیجه‌های برگزاری «جشنواره‌های ملی پسته ایران- دامغان» و ارایه آموزش‌های لازم در این زمینه‌های تخصصی دانست.

دبیر دهمین «جشنواره ملی پسته ایران- دامغان» ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط در مردم، معرفی پسته و هویت تاریخی و فرهنگی دامغان، توسعه صادرات، افزایش کیفی و کمی محصول پسته و سپاسگزاری از لطف خداوند برگزار می‌شود.

وی از افتتاح نمایشگاه بزرگ ادوات کشاورزی در قالب ابن جشنواره در دامغان خبرداد و بیان کرد: سموم و کود‌های مختلف جهت توسعه پسته‌کاری و دفع آفات و تجهیزات کشاورزی ویژه و تخصصی پسته به متقاضیان با عرضه مستقیم در این نمایشگاه ارایه می‌شود.

افزایش برداشت پسته تا هفت و پنج دهم تن در هر هکتار

وی با اشاره به افزایش برداشت پسته با استفاده از اصول نوین کشاورزی و آموزش باغداران، افزود: میانگین برداشت پسته دامغان اکنون به هفت و پنج دهم تن در هکتار رسیده است.

وی به احداث شرکت‌های وابسته به محصول پسته در دامغان اشاره کرد و افزود: از دستاورد‌های دیگر این جشنواره در سال‌های گذشته، احداث شرکت‌هایی توسط جوانان بود که در حد توان از آن‌ها حمایت شد و این آغاز خوبی برای گسترش اشتغال و افزایش بهره‌وری در شهرستان دامغان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار