زوج‌های نابارور سیستان و بلوچستان از حمایت بیمه سلامت بهره‌مند شدند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: زوج‌های نابارور این استان از حمایت بیمه سلامت بهره‌مند و ۹۰ درصد از هزینه درمان ناباروری آن‌ها پرداخت می‌شود.

شهریار شهرکی گفت: آن دسته از زوج‌هایی که پس از یکسال از ازدواج بدون پیشگیری باردار نشده و یا بانوان ۳۵ سال به بالا اگر پس از ۶ ماه بادار نشوند به عنوان نابارور شناخته می‌شوند.

وی افزود: زوج‌های نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری جهت دریافت خدمات توسط پزشک یا کارشناس اداره‌کل بیمه سلامت نشان دار شده و از خدمات درمانی و تشخیصی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردار نشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی مانند لقاح مصنوعی (ivf)، تلقیح داخل رحمی (IUI)، میکروانجکشن (ICSI) و انتقال جنین فریز (FET) خواهند شد.

به گفته وی؛ هزینه‌های درمانی ناباروری در خدمات شخص ثالث مانند رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی طبق ضوابط قابل پرداخت است.

شهرکی با بیان اینکه خدمات در مراکز دولتی ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اعلام کرد: خدمات در مراکز خصوصی و عمومی غیردولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار