نشان جهانی انگور دره جوزان ملایر دیروز با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ثبت جهانی انگور درّه جوزان ملایر در استان همدان اتفاق بزرگی برای حوزه کشاورزی کشور است.

صفدر نیازی‌شهرکی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک، آبرسانی و افزایش راندمان آبیاری، افزود: طبق مذاکرات انجام شده با مسئولان این شهرستان مقرر شد چند پروژه خوب در حوزه آب و خاک انجام دهیم.

او قول مساعد داد که اولین تخصیصی استان همدان به قنات‌های این شهرستان داده شود و در مرحله نخست حدود ۱۰ قنات از ۶۲۰ قنات ملایر لایروبی شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تجهیز و نوسازی اراضی چهار روستای این منطقه مطالعه خواهد شد و اعتبارات لازم پس از انجام کار‌های حقوقی تامین می‌شود.

نیازی‌شهرکی با بیان اینکه طرح‌های خوبی برای روستای جوزان پیش‌بینی شده است افزود: آبیاری تحت فشار در ۳۰۰ هکتار این منطقه اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: کل اعتبار امسال حوزه آب و خاک، ۳۴ هزار میلیارد ریال است که منتطر تخصیص اعتبارات هستیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون چهار طرح "از آبخیز تا جالیز" در استان همدان در دست اجرا است که ۲ مورد آن در شهرستان ملایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.