حذف آگهی‌های جعلی مسکن از سکوهای اینترنتی به آرامش بازار کمک می‌کند

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با اقدامات نظارتی دولت در بازار مسکن، قیمت‌ فروش و همچنین اجاره املاک در نیمه دوم سال تا حدودی به ثبات رسیده است.

با وارد شدن به نیمه دوم سال،  تب جابه جایی ها در بازار مسکن فروکش کرده و بازار تا حدودی به آرامش رسیده است در این شرایط برخی متقاضیانی که در تابستان برای خرید یا جابه جایی مسکن دست نگه داشته بودند کم کم به بازار  می‌آیند.

 قنبری یکی از متقاضیان اجاره مسکن در جنوب تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرداد ماه به دنبال خرید یک واحد ۵۰ متری با وام بودیم اما هرچه در مناطق جنوبی تهران از جمله مولوی، امیریه،منیریه و وحدت اسلامی به دنبال خرید واحد چند سال ساخت گشتیم کمتر از متری ۴۰ میلیون تومان پیدا نمی‌کردیم به همین خاطر منتظر ماندیم تا کمی از تنش بازار کاسته شود. در حال حاضر از چند روز قبل که به مشاوران املاک مراجعه می کنیم قیمت ها کمی شکسته و بازار آرامتر شده است و حتی در برخی از محلات متری ۳۵ میلیون تومان هم پیدا می شود.

چندی پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در خصوص کاهش قیمت و بهبود وضعیت بازار مسکن اعلام کرده بود که بازار به رونق رسیده و قیمت ها در این بازار به سمت کاهش است و به طور قطع بازار در آینده با وضعیت بهتری روبرو خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش مسکن جهش خوبی داریم، تاکید کرد: در بهار سال گذشته رشد بخش مسکن منفی ٩ درصد بود اما به گواه مرکز آمار این عدد بهار امسال به مثبت ١.۶ رسیده است. 

وی گفت: با دستور رئیس جمهور تیم ویژه برای آغاز  نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن راه‌اندازی می‌کنیم.

کاهش ۳.۳ درصدی قیمت مسکن در شهر تهران در شهریور

طبق آمارهای  بانک مرکزی، رشد بخش ساختمان در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ معادل منفی ۱.۹، در شش ماهه اول ۱۴۰۱ معادل منفی ۰.۶ ، در ۹ ماهه ۱۴۰۱ معادل منفی ۱.۸ و در سال ۱۴۰۱معادل منفی ۲.۳ ثبت شده است. این آمار در ۳ ماهه نخست امسال به مثبت ۴.۷ رسیده است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در ۱۸ روز شهریورماه در مقایسه با ۱۹ روز ماه قبل در مناطق شهری تهران ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی است که تغییرات قیمت مسکن در برخی از مناطق همچون منطقه ۴ معادل ۱۸ درصد، منطقه ۷ معادل ۷.۸ درصد، منطقه ۱۱ معادل ۱۲.۹ درصد، منطقه ۱۲معادل ۵.۷ درصد، منطقه ۱۴ معادل ۰.۴ درصد، منطقه ۱۵معادل ۷.۲ درصد و منطقه ۱۷ معادل ۱.۳ درصد افزایش بوده است.

براساس این گزارش یکی از مهم ترین اقداماتی که در حال حاضر زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن و بازار اجاره در کشور شده مربوط به تشدید نظارت ها بر مشاوران املاک  است به طوری که طبق آخرین آمار بیش از ۸۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک سراسر کشور انجام شده و بعد از پیگیری‌ها و تذکرهای لازم، ۵ هزار و ۶۰۰ بنگاه مشاور املاک توسط پلیس امنیت اقتصادی پلمب شده است. هم اکنون نظم بهتری بر بازار حاکم شده است و اصناف نیز همکاری مناسبی دارند.

همچنین یکی از اقداماتی که به گفته بسیاری از کارشناسان اثرات  خوبی در حوزه بهبود وضعیت بازار اجاره و خرید مسکن داشت،  نظارت بر سکوهای انتشار آگهی و ساماندهی آگهی ها در فضای مجازی بوده است به طوری که در حال حاضر اجرای این اقدام  توانسته بخش زیادی از قیمت ها را در بازار به ثبات برساند.

ضرورت ساماندهی آگهی های فروش مسکن در فضای مجازی

در همین رابطه اقبال شاکری عضو کمسیون عمران مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  کمیسیون عمران مجلس به طور قطع از اقدامات  وزارت راه وشهرسازی و اتحادیه  مشاروان املاک در جهت انتشار آگهی در سایت و فضای مجازی حمایت می کند.

وی ادامه داد: باید هر آگهی که در فضای مجازی برای خرید و یا اجاره بارگذاری می شود  دارای کد رهگیری از سامانه املاک و اسکان باشد تا شاهد ثبت آگهی های تقلبی و جعلی در فضای مجازی نباشیم.

شاکری بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی اقدامات موثری را در حوزه ساماندهی آگهی ها در سایت های اینترنتی انجام داده و همین اقدام باعث شده است که از قیمت سازی های مجازی در این سایت ها جلوگیری شود  و بازار به سمت تعادل پیش رود.

پیش از این هم  بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در خصوص سکوهای انتشار آگهی و ساماندهی آگهی‌ها در فضای مجازی، گفته بود: در جلسه گذشته مصوبه‌ای داشتیم که نسبت به مقررات‌گذاری برای سکوهای انتشار آگهی مسکن و ساختمان تصمیماتی گرفته شد و جلسات خوبی با وزارت صمت و وزارت ارتباطات برگزار شد. سکوهای انتشار آگهی، مقررات را پذیرفته‌اند. مقرر است تا سکوهای انتشار آگهی‌ها، آگهی انتشار را بعد از تایید هویت مالکان ملک توسط سامانه املاک و اسکان، منتشر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
هر خونه و زمین و باغ باید کد رهگیری داشته باشه
مثلا یک خونه با کد رهگیری مثل پلاک ماشین
میشه راحت فروش و اجاره و معامله راحت تر انجام شه!
کد رهگیری و پستی می تونه دو تاش یکی باشه و در سند درج بشه!
خانه ها با کدرهگیری و پستی راحت تر توی اداره ثبت و کدملی می توانند درج بشن و مالیات راحت تری میشه گرفت!
این کار راحت میشه به صورت منطقه شهری و روستایی انجام داد!
کشکر به یک مدیر باهوش و خلاق نیاز داره
خیلی وقت کمی داریم برای نسل اوری و دیگه وقت اشتباه نیست!
Germany
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اول کنترل و دولتی کردن سایت دیوار
دوم حذف فیزیکی بنگاه ها
سوم ساخت دفتر خانه های نیمه دولتی برای قرارداد خانه ها
چهارم قرارداد خانه ها باید بیشتر از سه سال باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
من برای هزینه غیر قانونی کمیسیون املاک به اتحادیه املاک تهران رفتم اونجا بجای اینکه شکایت من رو پیگیری کنند طرف شماره املاک خودش رو داد که برم اونجا... متاسفانه خود اتحادیه املاک بی قانونی میکنه و پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دقیقا
این دلالهای سو استفاده کننده خرید و فروش مسکن از رو سکوهای فضا مجازی چنان محوشون کنید با برف سالهای بعدم پیداشون نشه

چه وضعشه آخه .. هر چی دلشون میخواد منتشر میکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
از خونه مهم تر گوشت وبرنج ونان میوه است .اگر وجدان دارید صادرنکنید بگدارید کمی قیمت پایین بیاید .
بخدا شرمندا خانواده هستیم .اکثر بچه ها مشکل رشد وصعف سیستم ایمنی دارند.
فقط یه پاره وجدان می خواهد به دادمردم برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کجا به ثبات رسیده؟ من قیمت های سه تا منطقه تو تهران رو همیشه چک میکنم، از ماه پیش تا الان متری ده میلیون گران شده. چرا دروغ میگید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
قیمت مسکن به ثبات نرسیده، مردم با این قیمتهای کذایی قدرت خرید ندارند. وقتی قیمت مسکن ظرف ۴ سال سی برابر شده آیا درآمد مردم نیز سی برابر شده تا بتوانند خرید کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اگه سامانه املاک ومسکن درست کارکنه نیازی به سکوهای دیگه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بزرگترین ایراد دیوار این کارشناس قیمت نداره هرچی میذارن انتشار میده بدون اینکه کارشناسی قیمت بشه همین باعث گرونی میشه ببندیدش وقتی بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
عذرخواهم قدیما اینطوری بود که به 6 ماه از سال می گفتند نیمه سال نه 10_12 روز
10_12 روز از نیمه دوم سال گذشته آمار کل نیمه دوم رو اعلام می فرمایند؟ با وجود اینکه همیشه با خنک شدن و سرد شدن فصل پاییز شروع مدارس هرکسی قرار بود خونه بخره یا اجاره کنه تا حالا انجام داده و به اصطلاح فصلش تموم شده
وقتی نیاز مازاد از یک بازاری هم کم بشود اصطلاحا گویند بازار کاهش تقاضا و به سوی رکود خواهد رفت
این جریان فصلی نقل انتقالی که از قدیم تا حالا بوده
که دوستان به کام خودشان ثبت می کنند!!! سخن از اقدامات شان می گویند!!
آمار نیمه دوم!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دیوار شده حلی برای گران کردن خانه ،من یک خانه دارم در مرکز شهر دادم صدو پنجاه .هشت همسایه همونو زده پانصد با شانزده واقعا ملت خدا را فراموش کردن
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۰:۳۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
الان تو خیلی خداشناسی که ۸ داری میگیری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
امان از دست املاکی ها
اینجا اصفهان خودم با چشما خودم دیدم یه خونه را سه نفر آگهی کردن با ستا قیمت متفاوت تو سایت دیوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
در دنیا حکومتها و دولتها برای ملت کار میکنند در ایران حکومت بزرگ ترین مافیای مسکن خودرو درمان و غذا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
تا مافیای حکومتی هست هیچ چیز درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
سایت مافیایی دیوار
۰۹:۰۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
آقا خواهشاً به سایت دیوار هم بیشتر نظارت داشته باشید چرا دیوار اجازه میده تو سایتش و برنامه اش دلال ها و املاکی ها جولان بدن و قیمت سازی بکنن و این مسکن ملی که آخرین امید خونه دار شدن مردم بیچاره هستش از چنگشون راحت دربیارن اونم به واسطه اینکه مردم نمیتونن هر چهار ماه چهل میلیون پول بریزن و بخاطر احتیاج این امیدشون رو مفت در اختیار این از خدا بیخبر ها بگذارن. و اما اینکه خواهشاً به آگهی های مربوط به وسایل خانم ها دقت کنید ببینید چه افتضاحی شده و چه تبلیغ برهنگی میشه و آگهی های هم خونه خانم که علنا تبلیغ فسق و فجور شده سایت دیوار و ارگان های مربوطه در خواب عمیقی هستن متأسفانه. باشگاه عزیز لطفاً درج کن و مصلحت اندیشی نکن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
چه نظارتی؟ یه دفعه ای این نظارت از کجا اومد و اثر کرد؟! بازار رفته تو رکود. نظارت یعنی ساختن مسکن، نظارت یعنی مردم بتونن مسکن بخرن، نظارت یعنی رشد اقتصادی. بیخودی و با دروغ از دولت حمایت نکنین،اینطوری فقط به مسئولین نابلد و نامتعهد و بی کفایت اجازه ی خودنمایی و برحق بودن میدین و نمیشه بهشون گفت بالای چشتون ابرویه.
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۰۸:۱۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
مشکل مسکن رو حل کردید
الان برید سر وقت خودروسازان
بعدشم بورس
بعدشم ....
آخرین اخبار