پنج هزار مجوز مشاغل خانگی در قزوین صادر شد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین از صدور پنج هزار مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

 عین‌الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین از صدور پنج هزار مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: عملکرد اداره کل در این حوزه بیانگر علاقه شهروندان قزوینی به مشاغل خانگی است.

کشاورز ترک تاکید کرد: این در حالی است که طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ و در سال گذشته نیز چهار هزار ۵۰۰ مجوز در حوزه مشاغل خانگی استان قزوین صادر شده بود.

وی با اشاره به سیاست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در توسعه کسب و کار‌های خرد و خانگی، خاطرنشان کرد: براین اساس، رشد مشاغل خانگی مورد توجه ما بوده و اعتبارات لازم نیز در این زمینه برای سال جاری به استان ابلاغ شده است.

کشاورز ترک ادامه داد: با توجه به اینکه تمرکز و تاکید بر فعالیت پشتیبانان مشاغل خانگی در اولویت کاری قرار گرفته، موظفیم تا پایان مهرماه جاری فعالان این بخش را شناسایی کنیم تا این افراد بتوانند با مراجعه به ادارات شهرستانی، درخواست‌های خود را ارایه دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه تلاش داریم تا از صنایع مهم و مزیت پذیر استان مانند پوشاک، صنایع دستی و گردشگری حمایت کنیم و برای این منظور بازاریابی محصولات یاد شده را نیز پیش‌بینی کرده ایم، افزود: در حوزه فروش محصولات در بازار هدف، زمینی را به منظور برپایی نمایشگاه موقت زنان سرپرست خانوار با کمک استانداری، شهرداری قزوین، اداره‌کل راه و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط در نظر گرفته ایم که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، در حوزه پوشاک، برنامه‌ای توسط مرکز کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین پیش‌بینی شده تا تمرکز مناسب تری را در این بخش داشته باشیم.

کشاورز ترک با بیان اینکه در حوزه صنایع خرد و خانگی، ارزش تولیدات داخلی در کشور قابلیت بالایی دارد و قزوین نیز مستثنی از این موضوع نیست، تاکید کرد: افزایش صدور قابل توجه مجوز‌های کسب و کار مشاغل خرد و خانگی نشان می‌دهد این حوزه قابلیت رشد منحصر به فردی دارد و تلاش داریم بیش از گذشته از اعتبارات مشاغل خانگی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در وام‌های تبصره ۱۸، سال جاری با حمایت از نهاد‌های حمایتی تلاش شده مشاغل خرد مورد توجه قرار بگیرد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار