دانش‌آموزان تهران همچنان در انتظار رسیدن معلمان!

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارسی که با کمبود معلم مواجه هستند، معاونان مدارس کلاس‌های درس را اداره می‌کنند.

مشکل کمبود معلم در سال تحصیلی جدید همانند سال‌های گذشته مشهود است و با ورود به دوازدهمین روز مهر، خانواده‌ها در شهر تهران از کلاس‌های درس بدون معلم برای بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی خبر می‌دهند.

علاوه بر مشکلات همیشگی همچون کاهش جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان با وجود روند افزایش بازنشستگی معلمان که سرمنشأ کمبود معلم است، اما امسال روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و تأخیر در اعلام نتایج، مشکل کمبود معلم را تشدید کرد.

در حالی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود ۷۵ هزار معلم جدید از طریق دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر و ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس کشور شوند، اما همچنان در هفته دوم مهر ماه مدارس دولتی کشور نتوانستند از وجود معلمان جدید بهره ببرند.

نتایج آزمون آموزگاری با تأخیر بسیار در ۳۰ شهریور اعلام شد و هم‌اکنون ادارات آموزش و پرورش در حال انجام امور اداری برای ساماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون در مدارس هستند، از سوی دیگر در حالی که قرار بود ۲۸ هزار آموزگار جدید از محل این آزمون جذب شوند، اما با خالی ماندن ۱۱ هزار ظرفیت، فقط ۱۷ هزار نفر جذب شدند.

هر چند قرار است مرحله تکمیل ظرفیت برای این آزمون برگزار شود، اما هنوز اطلاعیه آن از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است و به نظر می‌رسد دبستان‌های دولتی کشور به این زودی‌ها نتوانند از معلمان پذیرفته شده در این مرحله بهره‌مند شوند.

نتایج نهایی آزمون دبیری نیز هنوز اعلام نشده است و تمام این موارد در شرایطی است که سال تحصیلی آغاز شده و مشخص نیست، دبیران جدید چه زمانی قرار است وارد دبیرستان‌های کشور شوند.

۲۳ هزار کلاس درس بدون معلم

آموزش و پرورش نیز حاضر به ارائه توضیحاتی درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم در مدارس دوره ابتدایی و متوسطه کشور نیست. با این وجود محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با تذکر نسبت به کلاس‌های درس بدون معلم در صحن علنی مجلس در روز یکشنبه ۹ مهرماه گفت: مهرماه و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم، اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس در کشور فاقد معلم است.

لازم به ذکر است که کلاس‌های درس بدون معلم مختص مدارس دولتی عادی است که از حیث کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی نیز دانش‌آموزان را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

در کنار این نکته مهمتر این است که پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی که به عنوان معلم جدید قرار است راهی مدارس شوند حتی یک روز آموزش معلمی ندیده‌اند و قرار است حین تدریس در کلاس درس، دوره‌های آموزشی را طی کنند، در حالی که طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، معلمان پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید یک سال دوره آموزشی را طی کنند، اما این اتفاق هم‌اکنون رخ نمی‌دهد و دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی نخستین قربانیان این فاجعه هستند.

در همین ارتباط معصومه معصومیان؛ معاون آموزش ابتدایی شهر تهران درباره گلایه خانواده‌ها از کلاس‌های درس بدون معلم در دوره ابتدایی گفت: نتایج نهایی آزمون آموزگاری ۳۰ شهریور اعلام شد و با وجود آن که مدارسی که افراد باید در آن ساماندهی شوند، مشخص است، اما سازماندهی آن‌ها به زمان نیاز دارد البته در حال انجام امور هستیم.

وی افزود: همکاران ما در مناطق فراخوان اعلام کردند تا پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی در تاریخ‌های تعیین شده برای انجام امور لازم از جمله تشکیل پرونده و ... مراجعه کنند، اما باید توجه داشت که انجام این امور به زمان نیاز دارد و تلاش می‌کنیم تا نیمه مهرماه کار‌ها به اتمام برسد.

معاونان مدارس به جای معلم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه کار را به گونه‌ای مدیریت کردیم تا کلاس‌های درس خالی نماند و در مدارسی که با کمبود معلم مواجه هستند، معاونان مدارس کلاس‌های درس را اداره می‌کنند، گفت: آموزش معلمان از روز شنبه توسط گروه‌های آموزشی آغاز شده است.

معصومیان درباره اینکه اکنون چه تعداد کلاس درس چنین وضعیتی را دارند، عنوان کرد: به دلیل آن که معلمان جدیدالاستخدام هر روز به مدارس اضافه می‌شوند مسائل به تدریج در حال حل است، اگر مدرسه‌ای معلم نداشته باشد از معاونان که باید ۶ ساعت تدریس هفتگی داشته باشند، خواسته‌ایم به طور کامل در کلاس درس حضور داشته باشند تا خللی ایجاد نشود.

وی درباره استفاده از والدین در برخی مدارس به جای معلم عنوان کرد: حضور انجمن اولیا و مربیان معمولاً در مدارس دیده می‌شود، اما به عنوان معلم به کلاس درس نمی‌روند.

تعداد زیادی نیرو در اختیار مناطق قرار گرفت

معصومیان درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر کمبود ۴ هزار معلم در شهر تهران و اینکه از این آمار چه تعداد مربوط به دوره ابتدایی است، گفت: مرکز پژوهش‌ها با معیار خود این آمار را اعلام می‌کند و اکنون باید واقعیت کلاس‌های درس را در نظر گرفت، چون تعدادی از معلمان که درخواست بازنشستگی داده بودند مجدد به کار تدریس بازگشتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران  گفت: روز دوشنبه آخر وقت تعداد زیادی نیرو در اختیار مناطق قرار گرفت که می‌تواند مشکل کمبود معلم مناطق را جبران کند. مشکل اصلی ما اعلام دیر هنگام نتایج آزمون استخدامی بود که خوشبختانه در تهران با کار شبانه‌روزی همکاران مدیریت شد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
معلمان و دبیران دینی.قرآن.پرورشی.مشاوره .عربی رو اخراج کنید بجاش دبیر فنی و علوم پایه استخدام کنید دروسی که مساجد و روحانیون محل و پدرمادرا به بهترین نحو تدریس میکنن نیازی به معلم و حقوق بگیر نداره ۹۹ درصد دانش آموزا غلط املایی دارن ۹۹ درصدشون یه عمل ساده جمع و تفریق ریاضی بلد نیستن
اینهمه معلم و دبیر قران و دینی و عربی تا حالا چیکار کردن؟بازدهی اینا چیه؟دهه هشتادی ها نشون دادن تدریس دینی قران عربی پرورشی در مدارس هدر دادن پول و وقته کشورما فقط و فقط نون علوم پایه رو میخوره.ایران بدون فیزیک و شیمی و ریاضی و زیست و برق و رشته های فنی هیچی نیست غربی ها تا الان ۴ میلیون نخبه ایران رو جذب کردن نخبه علمی و مالی و ورزشی هیچکدومشون دکترای رشته های علوم انسانی نداشتن چون بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
6 سال به همه عربی یاد دادن هچکس نه میتونه عربی بخونه نه بنویسه کسیم درمورد مسافت سفر رفتن در ماه رمضان چیزی بلد نیست همه آموزشای دینی عربی .................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ایران دهه 60 با جمعیت 35_40 میلیونی با سیاست غلط الان شده 85 میلیون که توی تامین آب خوردنش ماندیم
و باز تکرار چندین باره سیاست های غلط بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
تهران معلم کمه شاغلان نخبه فقیر رتبه زیر هزار چهارسال پیش فارغ تحصیل دانشگاه دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان حکم ۷۹۰۰ معلمی که خونه نداره ،خودرو نداره ،،این حقوق براش نمیصرفه وسط تهران یا مراکز استاتها
الا اینکه طرف ساکن همان محله باشد یا بازنشسته ساکن ان محله باشد
یا خرید خدمتی وونهصتی همان محله باشد وگرنه حقوق هفت و نهصد یک دبیر تازه استخدام شده ،نمیصرفد مرکز استانها باشد گویا وزیر هم که از حقوق نو معلم ها خبر ندارد و میگه کسی زیر ده نمیگیرد تازه فارغ تخصیل نخبه ،رتبه زیر پاتصد کنکور چهارسال پیش ،،، دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان ۷ونهصد براش حکم زدند ، خودم حکمش با چشم خودم دیدم از کجا بتونه مراکز استانها زندگی خودش تامین کند،،هر چند چیزی که ملت با چشم میبینن وزیر حاجی انکار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
معلمی که خونه نداره ،خودرو نداره ،،این حقوق براش نمیصرفه وسط تهران یا مراکز استاتها الا اینکه طرف ساکن همان محله باشد یا بازنشسته ساکن ان محله باشد یا خرید خدمتی و نهصتی همان محله باشد وگرنه حقوق هفت و نهصد یک دبیر تازه استخدام شده ،نمیصرفد مرکز استانها باشد گویا وزیر هم که از حقوق نو معلم ها خبر ندارد و میگه کسی زیر ده نمیگیرد تازه فارغ تخصیل نخبه ،رتبه زیر پاتصد کنکور چهارسال پیش ،،، دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان ۷ و نهصد براش حکم زدند ، خودم حکمش با چشم خودم دیدم از کجا بتونه مراکز استانها زندگی خودش تامین کند،،هر چند چیزی که ملت با چشم میبینن وزیر حاجی انکار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
با این اوضاع و پیر شدن کشور و کمبود ها دنبال زاد آوری هستند!؟
50 میلیون جمعیت سالم، در رفاه امکاناتی، امنیت تغذیه ای و اقتصادی و سیاسی بهتر از 90 میلیون جمعیتی که در فقر معشیتی و کاری و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی باشند.
جمعیت واقعی کشور 85 میلیون با 15 میلیون مهاجر، قانونی غیر قانونی از کشورهای مختلف که برای زندگی، کار، تحصیل، است
آن وقت حساب کتاب دخل خرج رو برای تامین غذایی، رفاهی، تحصیلی، کاری، اجتماعی، غیره برای 85 میلیون نسخه می پیچیم!!!!!!!!!!!!؟؟
برای همینه که همیشه با کمبود توی همه امورات داریم.
اینه که همیشه 8 مان گروه 9 مان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
سلام دختر بنده فارغ التحصیل برق قدرت از دانشگاه دولتی هست و مخ ریاضی و فیزیک هست ، استعداد فوق العاده هم دارد ولی چون دختر است معمولا کارخانه ها و شرکتها نیروی مرد با این رشته میگیرند ، علاقه فراوانی هم به آموزگاری و دبیری دارد و قادر هست دروس دیگر غیر از ریاضی را هم خیلی خوب تدریس کند ، من تعحب می کنم امثال فرزند بنده استعداد ‌فراوان و علاقمند به کار در آموزش و پرورش را چرا جذب نمی کنند و یا به خاطر رشته تحصیلی ایراد می گیرند، کسی که قادر بوده ریاضی را خیلی سریع و راحت آموزش ببیند آیا نمی تواند رشته های دیگر را زود فراگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
پدرمادر عزیز و گرامی دختر شما حیف نیست رشته های مزخرف علوم انسانی و چرت و پرت خونده باشه ۹۹ درصد کارآفرین و نخبه و بدرد بخورهای مملکت رشته فنی و ریاضی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
هر چند کمبود معلم کاملا ملموس است ، ولی آقای وزیر این موضوع باعث نشود افراد فاقد صلاحیت و و معاند با نظام بصورت عجله ای از فیلتر گزینش عبور کنند، به خاطر اضطراب بهترین کار این است یا از افراد بازنشسته و یا حق التدریس امسال استفاده شود و سر صبر نسبت به گزینش افراد واجد شرایط برای سال آینده طبق نیاز اقدام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کشوری که ارزشی برای تعلیم و تربیت قائل نباشه نتیجش میشه ترویج فرهنگ غربی و غیره و ذلک
تو خیلی از مدارس ابتدایی ترویج بهائیت میشه مخصوصا اصفهان
دیگه هر کی به بن بست میخوره میره معلم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
سلام
در شهرستان ما خیلی از مدارس حتی مدیر و معاون ندارند چه برسد به معلم.
افراد تازه استخدام را به عنوان مدیر به کار گرفته اند و افراد دارای مشکل روحی و روانی را در اداره به کار گرفته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دوستان میدونید چرا تهران معلم کم داره؟ چون مسکن و هزینه ها توی این شهر حیلی زیاده یه معلم با حقوقی که دریافت بکنه فقط می تونه اجاره سرسام آوره خونه رو بده. به همین خاطر اکثرا از تهران فراری هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
این همه جوان تحصیل کرده در رشته های مختلف فنی مهندسی ،علوم انسانی ،پزشکی ،هنر ،زبان بیکار تو مملکت ریخته اکثرا هم زرنگ وبا سواد هستند و حاضر هستند که معلم بشن چرا دولت ازشون استفاده نمیکنه جای تعجب داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
به تحصیل کرده نخبه ،،، دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان ۷ونهصد حکم زدند آیا واقعا قبول بشی میری به مراکز اآموزش پرورش نشوی نمیفهنی چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه فقط از رشته های مرتبط با علوم انسانی نیرو جذب می کنند ، خواهرم آموزگار ابتدایی است می گفت طرف از رشته علوم انسانی آمده برای کلاس چهارم ابتدایی ، خودش می گوید من اصلا ریاضی بلد نیستم چکار کنم ، حالا آیا وجدانتان قبول می کند اینگونه افراد را جذب می کنید که اصلا از ریاضی چیزی نمی فهمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ما یک همسایه بازنشسته معلم داریم چند نفر از دختر های اشناهای خودش رو برده معلم کرده اگر کمبود معلم دارید بیایید بهش بگید تا چند نفر رو معرفی کنه برای معلمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ هزاران نفر از مردم وخانوادشون چشم انتظار تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
خواهش می کنم مدارس رو مجازی کنید . خرجها زیاده مدارس پول زیاد می گیرن . معلمها اعصاب ندارن و بچه ها در سختی هستن . دنیا در تغییره ما هم باید تغییر کنیم . بعضی از معلمها فرمایش زیادی دارن . معلمها ما رو کلافه کردن .این حرفها رو داره یک بچه درسخون و موفق می گه . معلمها واقعا گل کاشتید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بچه درسخون خوب فرق تدریس مجازی و حضوری رو میفهمه؛ بچه درسخون خوب میفهمه همون دوسال کرونا چقدر سطح علمی بچه ها لطمه خورد و دچار افت تحصیلی شدن؛ بچه درسخون برای معلم های زحمتکش ارزش و احترام قائله؛ اینا حرف یه بچه درس نخون و تنبله اتفاقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مسولان کاری کردند ک معلمان بازنشسته وشاغل دنبال اضافکارنیستند.
معوقات ۱۴۰۰و طرح تثبیت پارسال روندادن.باجه رویی از معلمان دعوت ب اضافکاری میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
فرزند آوری کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تهران؟ ؟؟؟؟؟
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
بازم 600 هزار اتباع رو بدون مدارک هویتی ثبت نام کنید آقای وزیر محترم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تا ده سال آینده ایران مثل افغانستان میشه جوانانی بیسواد ،پس رفت در علم، ورزش،و بی اعتمادی مردم به مسولان که باعث میشه در مساله ی نظامی هم ملت پشتیبان دولت نباشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
از معلم هایییی بازنشسته کمک بیگیرید
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اخ از کمبود معلم اخ از بی مدیریت تیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
کی گفته فقط تهران کمبود معلم داره؟؟؟
شهر ما هم معلم کافی نداره... امروز ۱۲ مهر بود اما هنوز بعضی کلاس‌ها معلم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۰۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
عجیبه اکثر دوستان من رو رد کردین بعد یه جو ی میگید ظرفیت خالی مونده انگار کسی دلش نمیخواد معلم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
درسته کمبود معلم هست ولی قرار نیست افراد فاقد صلاحیت را جذب کنند ، دختر بنده هم امثال آزمون داد و با نمره بالا قبول شده و وارد آموزش و پرورش شده همزمان از همکلاسی های که می‌شناخته بعلت نداشتن حجاب درست در دوران دانشجویی و عناد با نظام اسلامی رد صلاحیت شدن که حقشان بود ، الان عده ای دختر دبیرستان و راهنمایی هنگام تعطیل شدن از مدرسه مقنعه خود را از سر بر می دارند باید بدانند در آینده اگر به در بسته خوردن مسبب آن خودشان بوده اند نه کسی دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
علی ر
۲۰:۵۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
این همه جوان بیکار و تحصیل کرده و علاقه مند به معلمی خب یه آزمون بگیرید صد هزار نفرشون استخدام کنید. چقدر بی فکر و بی کفایت هستن این مسوولان و همچنین نمایندگان مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
چقدر بعضی ها منفعت طلب هستند که چشم دیدن استخدام چندتا جوان تحصیل کرده را ندارن و رای منفی میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
این از منفعت طلبی نیست بلکه ورود به این کار مشکلی از جوان حل نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مشکل کمبود معلم مثل اینکه سراسریه،استان گلستان هم کمبود معلم داره،آموزش و پرورش مثل اینکه اصلاً براش نه دانش آموزان و نه معلمین مهم نیست.اینهمه واجد شرایط استخدامی معلم داریم اما با این آزمون های بدرد نخور الکی اکثریت رو رد میکنن.اینم میشه نتیجش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تهران این شکلی باشه ببین شهرستانها چه خبره،سیستان وبلوچستان چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
لعنت به مسئولین
آخه 7 میلیون تومان حقوق چیه که به معلم میدین
کسی دیگه رغبت نداره معلم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
کسی که واس پول معلم می‌شه همون بهتر که نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
نه معلم خرج نداره که واس پول نره معلم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
به 21:00
خودت شغلت چیه؟ چقدر حقوق میگیری؟
اگر شغلت هرچی باشه واس پول کار نکن رایگان و برای رضای خدا خدمت به مردم انجام بده بدون یک ریال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
دزد خانه قلمچی برای آزمون آرمایشی کنکور از هر دانش اموز شش میلیون و هشتصد هزار تومان می گیرد!!!. چرا این دزدخانه ها را پلمپ نمی کنند؟ مگر چند وقت پیش بخاطر حمایت از ناارامی ها جلوی فعالیتش رو نگرفته بودند. پس چی شد؟! چقدر ظلم؟ چقدر نامدیریتی؟ چقدر بی در و پیکری!؟!! چرا سیستم آموزش و کنکور رو یکپارچه نمی کنید؟ از باشگاه خبرنگاران خواهشمندیم این فاجعه را پیگیری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مگه زورت کردن؟ تو ثبت نام نکن
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۹:۲۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
با افزایش سرانه آموزشگاهها و افزایش بهره وری باید بفکر کلاسهای ده تا بیست نفره در سراسر کشور بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
من دکترا دارم چند سالم دانشگاه حق التدریس بودم هم دبیرستان پولی که میدن جتی خرج رفت و امد هم نمیشه استخدام نمیکنن علارقم میل باطنی دارم مهاجرت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مسئولین بی کفایتی که بعد از 44 سال قادر به تامین معلم کلاس درس نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
هنوز اولشه.چند سال دیگه افراد بازنشسته در مقطع متوسطه بسیار بیشتر میسه و از الان باید فکری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
دانش اموز خودمون‌معلم نداره اون‌وقت داریم به افغانی شناسنامه و کارت ملی میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
واقعا ظلمه
چقدر فارغ التحصیل ارشد و دکتری دانشگاههای برتر کشور در علوم پایه آماده برای تدریس بودند سال های گذشته اما آموزش و پرورش دولت قبل استخدامشان نمیکرد تا اینکه خیلی ها یا مجبور شدند از کشور بروند یا به کارهایی که در شان و توانایی هایشان نبود مثل اسنپ و کارگری زمین کشاورزی و... روی اوردند! حالا خجالت نمیکشید میگید معلم کمه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اسنپ کارکنی از معلمی کردن بهتر است باحقوق معلمی نمی توانی کرایه خانه بدهی زندگی کردن پیشکش اگر معلمی خوب بود هرساله اینهمه کمبود نیرو نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اون از آزمون سراسری ، این از آزمون آموزگاری ، دبیری و ...
اینها نشونه چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تنها چاره کار فوری و فوتی این است که دروس اختیاری و برخی تک زنگ ها فعلا به صورت مجازی باشد.
و معلمین به کلاس های دیگر فرستاده شوند.
البته اگر عزیزکرده ها با ابلاغ معلمی به کارهایی غیر از تدریس نروند و دوباره پارتی بازی نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
یعنی بین پد رو مادر دانش آموزان، تحصیلکرده وجود ندارد که فعلاً سر کلاس باشد و درس را شروع کند تا مشکل معلم حل شود؟
برام جای سوال است. اینهمه تحصیلکرده داریم.
Canada
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
وقتی یک میلیون دانش آموزی غیر قانونی آمدن ایران نام نویسی میکنی درصورتی کشور و ملت در شرایط سختی هستند نتیجه اش میشه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
دانش آموزان پایتخت خیلی گستاخ ند

و حتی معلمان قدیمی زودتر اقدام ب بازنشستگی میکنن بخاطز رفتار دانش اموزان تهرانی

بقیه تازه واردها تمایل ب اشتغال در امر معلمی در تهران و ندارند بخاطر تجربه های تلخ معلمان قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
رتبه بندی معلمان بازنشسته را ۱۴۰۰ را اجرا کنید و حقوق معوقه را پرداخت نمایید ۲۳ هزار کلاس خالی دیگر خالی نخواهد ماند
آخرین اخبار