عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گلایه مردم از وضعیت سیستم بانکی نشان‌دهنده عدم اجرای قانون است

حسن‌پور بیگلری گفت: گلایه مردم از وضعیت سیستم بانکی نشان از عدم اجرای قانون توسط بانک‌هاست‌.

شهباز حسن‌‌پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مشکلات دریافت وام ازدواج و تخلفات بعضی از بانک‌ها در این امر گفت: متاسفانه علیرغم تذکرات همیشگی مجلس و مقام معظم رهبری در سال رشد تولید و کنترل تورم، وضعیت وام‌دهی در بانک‌ها با وجود آنکه تا به امروز هفت ماه از سال می‌گذرد اصلا مناسب نیست. بایستی هر چه سریعتر شخص رئیس جمهور ورود کنند و تکلیف وام‌ها را روشن کنند. امروز مردم به هر بانکی مراجعه می‌کنند تنها یک جمله را مطرح می‌کنند که بانک مرکزی دستورالعملی صادر کرده که بانک‌ها حق پرداخت وام را به مردم ندارند.

وی ادامه داد: هنوز پول گندم‌کاران پرداخت نشده و وام‌های ازدواج مشکلاتش حل نشده، وام اشتغال وضعیت خوبی ندارد و وضعیت تبصره ۱۸ نه در سال گذشته و نه امسال تاکنون ریالی پرداخت نشده و در یک جمله گلایه مردم و مجلس از وضعیت سیستم بانکی نشان از عدم اجرای قانون توسط مجموعه سیستم بانکی دارد.

وی گفت: امیدوارم شخص رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت و فرزین، رئیس کل بانک مرکزی چاره اندیشی جدی بفرمایند؛ به شکلی که تا پایان سال بخشی از مشکلات حداقل رفع شود‌. مجلس در این زمینه باید اقدام کند و هیئت رئیسه مجلس وظیفه دارند به عنوان دستگاه نظارتی بر فعالیت‌های بانک‌ها نظارت ویژه‌ای را داشته باشد. بنده تا حدودی این نقص و مشکل را نیز از طرف مجلس می‌دانم؛ چرا که قانون بسیار زیاد تولید می‌کند، اما در بحث نظارت آن گونه‌ای که باید بازدارنده باشد، نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار