دبیر کل اکو مطرح کرد:

توسعه روابط گردشگری براساس ظرفیت‌ها در اولویت اکو

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو گفت: توسعه روابط گردشگری براساس ظرفیت‌های موجود در اولویت اکو است و نشست اردبیل برای این موضوع تلاش می‌کند.

خسرو ناظری در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو در اردبیل گفت: توسعه روابط گردشگری براساس طرفیت‌های موجود در بین کشور‌های عضو در اولویت سازمان اکو قرار دارد و نشست پنجم در اردبیل برای همین موضوع تلاش می‌کند. 

او افزود: خرسندی خود را از حضور در اردبیل و در پنجمین نشست وزرای گردشگری اکو ابراز می‌کنم و امیدوارم این نشست علاوه بر اهداف خود در معرفی ظرفیت‌های اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو موثر باشد.

دبیر کل اکو تاکید کرد: اردبیل نقش کلیدی در تاریخ منطقه و در فرهنگ کشور‌های عضو دارد و به عنوان یک شهر تاثیرگذار با تاریخ غنی فرصتی را برای توسعه تعاملات منطقه‌ای ایجاد می‌کند. 

ناظری با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان برای توسعه بیشتر گردشگری در سال‌های آینده، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا اکو آمار قابل توجهی در حوزه گردشگری داشت و ۸۷ میلیون گردشگر سالانه از کشور‌های منطقه بازدید می‌کردند که این آمار بعد از کرونا کاهش پیدا کرد و در سال‌های اخیر دوباره آمار گردشگران در حال رشد است که امیدواریم بیانیه اردبیل بتواند به توسعه هرچه بیشتر کمک کند.

او اضافه کرد: اکو بخاطر زیبایی طبیعت و آثار فرهنگی موجود که بیشتر آن‌ها به جاده تاریخی ابریشم مربوط است در دنیا شناخته می‌شود و همچنین در حوزه فرهنگ، زیارت، گردشگری سلامت و خوراک ظرفیت بالایی وجود دارد و می‌توانیم با تعاملات درون سازمانی نقش گردشگری را در اقتصاد منطقه ارتقا دهیم.

دبیر کل اکو همچنین تاکید کرد: انتخاب پایتخت گردشگری برای کشور‌های عضو اکو از سال ۲۰۲۱ و از سومین نشست وزرا شروع شد که اردبیل سومین پایتخت گردشگری این کشور‌ها در سال ۲۰۲۳ است و امروز در این نشست شهر شوشا از جمهوری آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۶ انتخاب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار