امدادرسانی به ۲۲۴ حادثه دیده سیل در شهرستان‌های استان اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت:بر اثر سیل در مناطق مختلف اردبیل به ۲۲۴ حادثه دیده امدادرسانی شده است.

حمید قویدل اظهار کرد: به دلیل بارش‌های دو روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل برخی از منازل مسکونی در شهرستان‌های پارس آباد، اردبیل و بیله سوار زیر آب رفته است.

او با بیان اینکه در این حادثه تاکنون به ۲۲۴ نفر حادثه دیده امدادرسانی شده است، افزود: بارش‌های رگباری، سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها و معابر این شهرستان‌ها را درگیر کرده و از ساعات اولیه نجاتگران این جمعیت در حال ارائه خدمات در این مناطق هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: از ساعات اولیه ۲۲ تیم سیلاب، تغذیه و اسکان اضطراری متشکل از ۷۲ نفر نیروی عملیاتی با بکارگیری ۷ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافته اند.

قویدل گفت: در این حادثه تیم‌های عملیاتی با استفاده از ۷ دستگاه موتور پمپ لجن کش اقدام به تخلیه آب ۴۶ باب منزل مسکونی و یک مدرسه کرده اند. به وطوری که در شهرستان پارس آباد سیل باعث تخریب یک باب منزل مسکونی شده بود که نجاتگران این جمعیت آوار برداری کرده اند.

او افزود:همچنین در این حادثه در شهرستان پارس آباد ۱۰ دانش آموز نیز با کمک عوامل امدادی به منطقه امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در بین حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی شهرستان اردبیل نیز پتو، موکت، شعله والور، ست ظروف، و اقلام خوراکی و لباس توزیع شده است.

قویدل از هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.