بازگشت ۳۵۰ خانواده افغانستانی از پاکستان به وطنشان

در هفته اخیر ۲ هزار مهاجر افغانستانی از طریق گذرگاه اسپین بولدک از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند.

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد: ۲ هزار تن مهاجر افغانستانی مقیم پاکستان ، از طریق مرز اسپین بولدک ولایت قندهار از تاریخ ۸ الی ۱۲ میزان به وطن برگشت نموده است.

بر اساس معلومات آمریت سرحدی اسپین بولدک ولایت قندهار، ۳۵۰ خانواده، شامل ۲ هزار تن به کشور بازگشته اند که پس از ثبت در آمریت سرحدی امور مهاجرین، جهت اخذ کمک به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت معرفی شدند.

منبع افزود که شماری از مهاجران که مصاب به امراض مختلف بودند، توسط پزشکان شبکه سلامت به طور رایگان مورد تداوی قرار گرفتند.

همچنین گفته شده است که دفاتر شورای مهاجرت نروژ و شورای مهاجرت دانمارک، علاوه‌بر ارائه‌ مشوره های حقوقی و آگاهی عامه به افراد مذکور، برای هریک، بسته مواد خوراکی را نیز توزیع کرده است.

این در حالی است که معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید که در طول ۱۰ الی ۲۰ روز گذشته، حدود ۲۳ هزار تن مهاجر افغانستانی، از طریق مرزهای تورخم و اسپین بولدک به طور  اجباری توسط نیروهای پاکستان اخراج شدند.

پیش از این وزیر امور داخله پاکستان اعلام کرد که تمام پناه‌جویان موجود در این کشور به‌شمول ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان، تا یک نوامبر سال روان میلادی وقت دارند تا پاکستان را ترک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار