مرحله تعیین هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از آغاز مرحله تعیین هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد.

رضا قاسمیان با اشاره به ورود فرمانداری‌ها به موضوع تعیین هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم از روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر، از آغاز مرحله جدیدی از انتخابات خبر داد و گفت: این مرحله به‌مدت یک هفته بوده و هیأت‌های اجرایی اصلی و فرعی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تعیین می‌شوند.

او اظهار کرد: با ورود فرمانداری‌ها به موضوع تعیین هیأت‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر، انتخابات وارد مرحله جدیدی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: این مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم به‌مدت یک هفته بوده و هیأت‌های اجرایی اصلی و فرعی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تعیین می‌شوند.

قاسمیان ادامه داد: پس از مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرداد و حضور و استقبال ۸۹۰ داوطلب در ۵ حوزه انتخابیه استان، طبق قانون باید ۲ هفته قبل از ثبت‌نام نهایی که از ۲۷ مهر آغاز می‌شود، فرمانداران اقدام به تعیین هیأت‌های اجرایی انتخابات با همکاری هیأت‌های نظارت کنند.

او بیان کرد: هیأت‌های اجرایی انتخابات از بین معتمدان مورد تایید هیأت‌های نظارت و با حضور نمایندگان ثبت احوال و دادگستری، به ریاست فرمانداران و بخشداران تشکیل می‌شوند و مسؤولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: حضور معتمدان مردمی در هیأت‌های اجرایی نشان‌دهنده کاملا مردمی بودن انتخابات در کشور ایران است و مردم چه از لحاظ برگزاری انتخابات و چه از لحاظ حضور در پای صندوق‌های رأی، دارای نقش اساسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.