با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری، عشایری و کشاورزی با اعتبار ۱۳۸ هزار میلیارد تومان

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی به ارزش ۱۳۸ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) آغاز شد.

محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر این‌که «روستاها و مناطق عشایری یکی از مهمترین پیشران های پیشرفت کشور هستند»، گفت: مناطق روستایی و عشایری نقش مهم و اثرگذاری در امنیت غذایی کشور دارند و امنیت غذایی یکی از مهمترین اولویت های کشور است و دشمنان علیرغم اینکه وانمود می کنند غذا و دارو تحت تحریم های ظالمانه آنها نیست اما در عمل برای تأمین و جابجایی منابع مالی دارو و غذا سنگ اندازی و مشکل آفرینی کرده‌اند.

وی حل مسائل عشایر و پیشرفت و توسعه روستاها را یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در دو سالی که از عمر دولت سپری شده، سپاه و بسیج همواره در جهت برنامه های دولت در حل مسائل مختلف نقش آفرینی کرده اند و در بسیاری از موارد به صورت داوطلبانه پای کار آمده و به دولت یاری رسانده‌اند.

وی با اشاره به تجربه موفق مشارکت نیروهای بسیج در آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه ای که میان وزارت نیرو و بسیج به امضاء رسید آبرسانی به ده هزار روستا هدف گذاری شد که خوشبختانه تاکنون از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

معاون اول رئیس‌جمهور از آب و خاک به عنوان دو چالش مهم در حوزه کشاورزی نام برد و اظهار داشت: ایران کشوری با اقلیم خشک و نیمه خشک است که ضرورت دارد منابع آب به دقت مدیریت شود ضمن آنکه امروز در تمامی کشورها مدیریت منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز سالهاست که بر اهمیت آب و همچنین خاک تأکیدات ویژه داشته‌اند.

وی در ادامه قنوات را یادگاری عالمانه از نیاکان و گذشتگان توصیف کرد و گفت: وجود قنوات در کشور سندی است که علم از سالیان گذشته در ایران حاکمیت داشته و اقدامات بر مبنای علم صورت می گرفته است. سابقه برخی از قنوات که در کشور وجود دارد به چند هزار سال قبل بازمی گردد و این در حالیست که کارایی این قنوات در طول زمان از بین نرفته و همچنان با هزینه های بسیار پایین از خدمات آنها بهره مند هستیم.

برچسب ها: آبخیزداری ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار